Autómegosztó szolgáltatást indított a Mol

Fotó: MTI / Máthé Zoltán

-

Elindult a Mol autómegosztó szolgáltatása, a Mol Limo. Budapesten 200 benzines és 100 elektromos járművük van, a cég elektromos töltőhálózatot is épít.


A Mol Limo 60 négyzetkilométeren a főváros 10 kerületére – a belváros mellett a forgalmasabb külső kerületekre – terjed ki, az autók parkolásáért a felhasználóknak nem kell fizetniük – mondta Ratatics Péter, a Mol-csoport fogyasztási szolgáltatásokért felelős igazgatója.

A 300 automata váltós járművel induló flotta 2020-ra a duplájára nő és a főváros egész területére igénybe lehet venni, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret már jövőre elérheti.

Néhány éven belül kivezetik a Mol Limóból a benzines autókat. Az elektromos járműveket – az infrastruktúrafejlesztésnek köszönhetően – a Mol állomásain gyorsan és kényelmesen föl lehet majd tölteni. Ratatics azt mondta: a vállalat az egész régióban fejleszti a hálózatot, három éven belül a Fekete-tengerig és az Adriáig 252 új töltőállomással biztosítja az átjárhatóságot az elektromos járművek számára.

Az igazgató szerint az autómegosztás, a car sharing kipróbált és bevált megoldás, Európában csaknem 5,8 millió felhasználó 68 ezer ilyen autót használ, ami a világ összes megosztott járművének körülbelül a fele. A tapasztalatok szerint minden megosztott használatú jármű 5-10 magántulajdonút vált ki, ami csökkentheti a forgalmat és a parkolási területet, ezzel több területet hagy meg a városok lakóinak és hozzájárul a légszennyezés mérsékléséhez.

A megosztáson alapuló megoldások terén a Mol tapasztalatai is kedvezőek, hiszen a kerékpáros Mol Bubival 2 millió felhasználó eddig már csaknem 4 millió kilométert tett meg.

A megosztásos közlekedés illeszkedik a Mol-csoport mobilitási jövőképébe, amely az önvezető autókra és az elektromobilitásra épül. Az igazgató szerint az autómegosztás elindítása és a hozzá kapcsolódó infrastruktúra – a flottakezelés és az elektromos töltők – kiépítése ezekhez a célokhoz visz közelebb, és olcsóbbá is teszi a közlekedést az állandó költségek megosztásával.