A tanárok többsége nem boldogul az új tantárggyal

Fotó: AFP / THOMAS SAMSON

-

Nem tematikus, hanem továbbra is inkább tantárgyi bontásban tanítanak. Túl komplexnek találják a természettudományt.


A tanárok többsége nem volt felkészülve a komplex természettudomány oktatására – írja a Magyar Hírlap. Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, az OFI felmérésében azt vizsgálta, miként oldották meg a szakgimnáziumokban tavaly szeptemberben új tantárgyként bevezetett komplex természettudomány tanítását.

A tanárok nagy része nehezen boldogult a feladattal, a jelenségek különböző tudományterületek összekapcsolásával történő értelmezését igénylő tantárgyat többnyire továbbra sem tematikus, hanem tantárgyi bontásban oktatják.

A felmérés szerint „az általános szemlélet- és módszerváltáshoz valószínűleg intenzív szakmai továbbképzésekre és hosszabb előkészületekre van szükség. A kezdeti bizonytalanság és a megvalósításban kapott nagymértékű szabadság megélhető egyfajta sokként is, ugyanakkor izgalmas szakmai kihívást is jelenthet az érintett intézmények és a pedagógusok számára, a válaszok szerint mindkettő jellemző”.

Az OFI online kérdőíves felmérése az intézet honlapján olvasható. Az online kérdőíveket több mint ötszáz olyan, fizika-, kémia-, biológia- és földrajztanár töltötte ki, aki szakgimnáziumban heti háromórás komplex természettudomány tantárgyat tanít. A tervek szerint a tanév második felének tapasztalatait is összegzik majd.