A Mátrix beköltözik a Playstation 4-be

-

A Sony kiadta a kék pirulát, a Project Morpheus nevű eszköz virtuális valósággal bővíti a Playstation 4 konzolt. A kütyü úgy néz ki, mint egy hegesztőmaszk, de nem a munkát, hanem a játékot látjuk benne.


Egyelőre csak prototípus formában létezik a Sony fejre csatolható eszköze, amit a San-Francisco-i Games Developers Conference játékfejlesztői kiállításon mutattak be - írta a The Verge. A Morpheus használatával minden eddiginél valóságosabb játékélményt ígér a japán gyártó a Playstation 4-es konzolon. A Project Morpheus egy fejre csatlakoztatható kijelző, amellyel 360 fokban nézelődhetünk a játékokban, azt az érzetet kelti, hogy fizikailag is a virtuális valóságban vagyunk. Ha tehát balra akarunk menni egy játékban, elég csak arra fordítanunk fejünket, a kép valós időben változik, ha pedig lenézük, az avatarunk lábát láthatjuk majd. Aki egy percet is játszott a Grand Theft Autóval vagy a Skyrimmel, tudja miért lenne ez remek. A fejmozgás-követést a PlayStation külső kamerája hivatott elvégezni, az irányításért pedig a Playstation mozgásérzékelős kontrollere, a Move felel majd.


Project Morpheus

Első ránézésére is gyönyörű formatervezésű, futurisztikus dizájnnal rendelkezik a Morpheus: gömbölyded formák, itt-ott halványan izzó LED-fények díszítik a készüléket.  A  protoípus bemutatóján Shuhei Yoshida, a Sony Worldwide Stuidos elnöke a specifikációkat ismertetve elmondta, hogy a látványért egy 5 colos, 1920x1080 pixeles full HD LCD kijelző felelős, amelynek 90 fokos a látószöge. A képen kívül a hang ugyancsak térhatású lesz, mivel a beépített 3D Audio rendszer nem csupán oldalról, hanem fentről és lentről is közvetíti majd a játékok zörejeit, hangjait. A Morpheus prototípusa USB-n és HDMI-n csatlakozik a konzolhoz. Jelenleg egy öt méters kábel van a kütyühöz, de szeretnék megoldani, hogy a piacra kerülő verzió már drót nélkül kommunikáljon. A megjelenenési dátumról és az kész termék áráról nem beszélt Yoshida. A Sony szerint a háttérben már olyan csapatok sorakoztak fel a VR headset mögé, mint a Crytek és az Epic Games. Az mát tisztán látszik, hogy a VR-technológia népszerűsége fellendülőben van, elég csak a legendás játékfejlesztő, John Carmack nevével fémjelzett és már előrendelhető Oculus Riftre gondolnunk, de a hírek szerint a Gabe Newell vezette Valve is saját készüléken munkálkodik.