A közösségi oldalakat is érintheti a reklámadó

Fotó: Fotó: Europress/AFP/Hassan Ammar

-

A reklámadóról szóló hétfőn benyújtott törvénytervezet csak a nyitánya egy folyamatnak, a közösségi oldalakat is bevonnák az adózói körbe - mondta L. Simon László fideszes országgyűlési képviselő, a reklámadóról szóló törvényjavaslat előterjesztője a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.


L. Simon szerint joggal vetették fel elemzők, hogy a beterjesztett javaslat alapján nehezen tudják bevonni az adózói körbe a közösségi szolgáltatókat, amelyek már a reklámbevételek nagyon nagy részét elviszik. Példaként említette, hogy a politikusok is rendszeresen hirdetnek a Facebookon, célzott hirdetések jelennek meg a Youtube-on, s látják, hogy „a Google-t milyen módon használják pénzért konkrét információk eljuttatására”. Jelentős reklámbevételhez jutnak ezek a cégek, amely után sem áfa, sem társasági nyereségadó nem gazdagítja a magyar államkasszát - hangsúlyozta L. Simon László, hozzátéve: az online szerencsejáték problémájánál látták azt, hogy ez a kérdés kezelhető. A politikus hétfőn nyújtotta be az Országgyűlésnek a rekámadóról szóló törvényjavaslatot, önálló képviselői indítványként. Elfogadása esetén már idén fizetnének a médiaszolgáltatók. Bár a Fidesz-frakció még nem tárgyalta, a párt egyik szóvivője „komoly, szakmai anyagnak” nevezte.