A középosztály a diszkontokat keresi a CBA volt vezetője szerint

Fotó: MTI / Kovács Attila

-

Baldauf László szerint támogatni kell a magyar tulajdonú cégek piacszerzését.


Megállapodás született pénteken a CBA Baldauf Kft. és a német Lidl diszkonthálózat között: a CBA egyik franchise cégének hét boltja jövőre Lidl-üzletként nyitja újra kapuit. Baldauf László a Magyar Időknek azt mondta: több ezer bolt tűnhet el a piacról.

Baldauf azt mondta: ideje felismerni, hogy globálisan megváltozott a kiskereskedelem szerkezete, mert átalakultak a vásárlási szokások, manapság a diszkontok a legnépszerűbbek a középosztály körében.A kilencvenes években sem a politikusok, sem a gazdasági elit nem számolt annak következményeivel, hogy a multiáruházláncok betelepítése mivel jár mostanra, ezért a hazai cégek piacszerzését a jövőben támogatni kell.

A CBA korábbi vezére szerint kedvező irányba fejlődik a magyar gazdaságpolitika, amelyhez a bizalmat jövőre újra meg kell szavazni. Annál is inkább, mert a hazai kereskedők számára minden körülmény megérett ahhoz, hogy túlsúlyba hozzák a nemzeti tulajdont a külföldi láncok uralta ágazatban. Szavai szerint szükség van a multikra az egészséges versenyhez, azonban a magyar üzleteknek nagyobb teret kell engedni.