A kormányszóvivő volt cége gyártja a közmédia rádiós hírblokkjait

Giró-Szász András kormányszóvivő volt cége, a Strategopolis állítja össze az MTVA hírblokkjait.


A Strategopolis – a Fidesz-frakció alvállalkozója, egyben Giró-Szász András kormányszóvivő volt cége – gyártja a közmédia hírblokkjait – tudta meg az Átlátszó. A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) évi 42 millió forintot fizet ezen a jogcímen a cégnek. Az Átlátszó ezt azután tudta meg, hogy megírta: 27 magánrádióban sugározzák az MTVA hírblokkjait. Az oknyomozó portál ezt követően nyújtott be közérdekű adatigénylést a közmédiához, amelyből kiderült, hogy az MTVA kiszervezte egyik legfontosabb feladatát, a hírgyártást. Az Átlátszó azt írja, hogy a cég „nagy valószínűséggel az úgynevezett Hangos Hírek szolgáltatásra szerződött, az ő feladatuk lett futószalagon előállítani azokat az uniformizált hírblokkokat, melyeket aztán a rádiók megvesznek”. Ez összesen maximum napi 17 három perces hírblokkot jelent havi nettó 3,5 millió forintért. A hírekhez ingyen kapják az „alapanyagot”, mivel az MTI és az MTVA anyagait a szerződés szerint térítésmentesen használhatják fel. „A cégnek emellett a technikával sem kell bíbelődnie, hiszen a hírblokkokat nem egy saját stúdióban, hanem havi 300 ezer forintos bérleti díj fejében az MTI hangsúdiójában vehetik fel” – írta az Átlátszó. A portál rámutatott, hogy a Strategopolis korábban Giró-Szász András érdekeltségébe tartozott, de a kormányszóvivő 2011-ben kiszállt. A Strategopolis ugyanoda van bejelentve, mint a kormánnyal „jó viszonyt ápoló” Századvég, ráadásul van közös tulajdonosuk is: Bódi Gábor Imrének mindkét cégben van érdekeltsége. „A Századvéget az Orbán-kormány »agyának« tartják, milliárdos kormányzati megrendelésekkel: a kormány 2012 januárjában 3,1 milliárd forintra szerződött a céggel. Míg a Századvég a kormányt látja el tanácsokkal, addig a Strategopolis a Fidesz-frakcióra figyel” – írta az Átlátszó.