A kormány dönt a 3-as metró felújításának mikéntjéről

Fotó: MTI/Kovács Tamás / MTI/Kovács Tamás

Még nem tudni, új kocsikat veszünk-e vagy a régieket újítjuk-e fel. A fővárosnak nincs 100 milliárdja, a projektre uniós forrásból lesz pénz.


Várhatóan két forgatókönyv kerül szerdán a kormány elé a 3-as metró tervezett uniós támogatású felújításáról: a vonal százmilliárdos beruházásánál dönteni kell arról, hogy 90 milliárdért új szerelvényeket szerezzenek be szintén EU-forrásból, vagy a régi kocsikat újítsák fel 60 milliárdos hitelből – erről Tarlós István főpolgármester nyilatkozott a Magyar Nemzetnek. A Kőbánya-Kispest és Újpest városközpont között közlekedő metróvonal teljes megújítása 100 milliárd forintos felújítási projekt. Ez az összeg tartalmazza az alagút, a sínpálya, a berendezések, a megállók rekonstrukcióját, és a szakasz meghosszabbítását Káposztásmegyerig. A járművek beszerzésével kapcsolatban az a kérdés, hogy új szerelvényeket vegyenek-e, vagy a régieket újítsák fel. Előbbi esetén szintén az Európai Unió lehívható forrásaiból finanszíroznák a beszerzést, de ha a kormány engedélyezi hitel felvételét a fővárosi önkormányzatnak az egykori szovjet gyártmányú szerelvények felújítására, akkor ez is egy lehetőség. Tarlós István kacsának minősítette a Népszabadság információit arról, hogy a kormányfő Vlagyimir Putyin orosz elnökkel egy hete tárgyalt volna a volt szovjet járműpark cseréjéről – az ügyről Orbán Viktor a főpolgármesterrel beszélt múlt csütörtökön, és az orosz szál azért merülhetett fel, mert a 3-as metróban közlekedő járművek szovjet gyártmányok.