A kis pártok jobbak az interneten

Fotó: Vs.hu / Vs.hu

A Facebook és a Twitter adta lehetőségeket a kis pártok, mindenekelőtt a Jobbik használja ki a leginkább. Összegzés a pártok online jelenlétéről és marketingjéről.


A Kulcsszo.hu választási kampány előtti vizsgálata arra koncentrált, hogy a pártok mennyire élnek tudatosan az online marketing eszköztárával és a közösségi oldalak adta lehetőségekkel. Ha a pártok Facebook-aktivitását nézzük, a felmérés szerint arra az eredményre jutunk, hogy a Jobbiknak van a legtöbb követője e közösségi oldalon, szám szerint 179 ezer. Nem sokkal mögötte az Együtt-PM következik 164 ezer, majd a Fidesz 108 ezer követővel. A lájkok tekintetében, vagyis azzal kapcsolatosan, hogy hányan osztják meg pártjuk bejegyzéseit, szintén a Jobbik vezet. Ebben a rangsorban a Fidesz a második, a harmadik pedig az MSZP. A felmérés egyik megállapítása, hogy a Facebook mellett a többi közösségi oldalt kevésbé használják a pártok. A Twitter még fontos szerepet kap, de az olyan felületek, mint a Linkedin, a Google+, vagy a Pinterest alig, vagy nem is jelennek meg a pártok online marketingjében. A Twitteren a követők számát tekintve Fidesz, Jobbik, MSZP, LMP a sorrend. Ezen a közösségi oldalon messze nincs annyi követője a pártoknak, mint a Facebookon: a Fidesz csaknem 7 ezer, a Jobbik mintegy 5 ezer, a szocialisták valamivel több mint 3 ezer, az LMP 2700 követővel rendelkezik. facebook_pártok A közösségi oldalak mellett a Youtube számít jelentős online felületnek a pártok számára. „A Jobbik iránt érdeklődők használják legtöbben a videomegosztó portált, így a mezőnyt 3700 feliratkozójával ő vezeti, majd az Együtt2014 és a PM következik holtversenyben 1300 feliratkozóval. Bár az MSZP feliratkozóinak száma viszonylag alacsony, mintegy 924 fő, ám ők több ezer videó között böngészhetnek. A Fidesz a Youtube-bal láthatólag nem törődik, összesen 161 ember követi videóikat, amit csak a DK tud alulmúlni 69 követőjével” - olvasható a kutatásban. A felmérés foglalkozott azzal, hogy az okostelefonos megjelenéssel egyáltalán nem törődnek a pártok, mert például egyetlen párt oldalának sincs mobilnézete. A hírlevelek tekintetében jobb a helyzet, ezzel csupán a KDNP és az Együtt nem rendelkezik.