A gyomorkeserűt is a hipermarketekben keresik a magyarok

Fotó: MTI/MTVA / Filip Singer / MTI/MTVA / Filip Singer

-

Karácsonyig a félliteres kiszerelés a legnépszerűbb.


Magyarországon több mint 80 milliárd forintot költenek évente égetett szeszre – írja a Világgazdaság. A Nielsen piackutató felmérése szerint az égetett szeszek eladásának értékbeli megoszlásában 26 százalékkal állnak az élen a gyomorkeserűk, megelőzve a vodkát (25 százalék) és a pálinkát (17).

Tavaly szeptember és idén augusztus között a gyomorkeserűk népszerűsége nőtt meg a leginkább, az értékesítésükből származó bevétel a 21 milliárd forintot is túllépte. Az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest ez 12 százalékos növekedés. Mennyiségét tekintve is figyelemre méltó a termékcsoport forgalma, hiszen több mint 44 ezer hektoliternyit vásároltak ezekből az italokból, ami éves összesítésben 7 százalékos növekedésnek felel meg.

Ha a bolttípus szerinti eloszlást nézzük, még mindig a 2500 négyzetméter feletti hipermarketekben fogy a legjobban a gyomorkeserű, az eladások 36 százalékát bonyolították le ezekben az üzletekben idén augusztusig. Éves összevetésben mégis a másik végletet képviselő, 50 négyzetméter alatti egységek produkálták a legnagyobb fejlődést, részesedésük 17-ről 21 százalékra emelkedett.

A kiszerelések közül év közben a félliteres a legkelendőbb, a karácsonyi időszakban viszont a hét deciliteresek felé tolódik a kereslet.