A gyenge rubel miatt marad hoppon a ZiL

Fotó: Zil / Zil

-

A rubel gyengülése miatt jegelte a ZiL-teherautógyárral furgonok közös gyártásáról kidolgozott tervét a Renault – közölte kedden a francia autóipari konszern szóvivője a Reuters hírügynökséggel.


A ZiL tavaly írt alá a Fiat és a Renault autógyárakkal szándéknyilatkozatot furgonok összeszereléséről moszkvai üzemében. A Renault tárgyalásokat folytatott a ZiL-járműgyárral kishaszongépjárművek (LCV) gyártásáról – tájékoztatta kedden a Renault szóvivője a Reuters hírügynökséget. A rubel gyengülése miatt azonban a Renault felfüggesztette a projektet, de keresi a lehetőséget egy kifizetődő konstrukció kidolgozására. A Renault-nak továbbra is szándékában áll kishaszongépjárműveket gyártani Oroszországban és a ZiL-teherautógyárat egyik lehetséges partnerének tekinti, de beruházás még nem történt. A Vedomosztyi orosz lap egy korábbi jelentése szerint a Fiat és a Renault egyaránt a haszongépjármű-gyártó együttműködési terv ejtésére készült. Az eredeti tervek szerint a ZiL moszkvai üzemében 2014-től évi 50 ezer kishaszongépjármű készült volna, 25 ezer Renault Master és 25 ezer Fiat Ducato. A Fiat nem kommentálta a Reuters hírügynökségnek a Renault közleményét, a ZiL pedig nem reagált a hírügynökség megkeresésére. A rubel árfolyamvesztése kétélű fegyver az Oroszországban megtelepedett autógyártók kezében, hiszen nagy belföldi alkatrész -beszállítói arány mellett árelőnyhöz juthatnak a külföldi konkurenciával szemben. A rubel árfolyama a dollárral szemben közel nyolc százalékkal csökkent az év eleje óta az ukrán válság és a Krím félsziget bekebelezése miatt kialakult politikai feszültség közepette. Az árfolyam 2013 eleje óta pedig 18 százalékkal csökkent.