A Google cenzúrázta a Russia Todayt?

-

A Russia Today online tévécsatorna adása kedden csaknem 10 órán keresztül elérhetetlen volt.


A Google szerint „technikai hiba” történt, az RT szerint nem véletlen, hogy pontosan két évvel aztán, hogy a YouTube egyszer már elérhetetlenné tette az orosz online televíziócsatorna műsorát, most megint letiltotta az adást. Az RT 2005-ben indította el online televízióadását, ugyanabban az évben, hogy a YouTube megkezdte működését. A Vlagyimir Putyin volt szóvivője által megálmodott online csatonát, amely 2013-ban elsőként érte el az 1 milliárd látogatót a YouTube-on közvetlenül az orosz állami költségvetésből tartják fenn. A hírcsatorna angol nyelvű adásai mind az Egyesült Államokban, mind az Egyesült Királyságban rendkívül nézettek. Putyin nem titkolt célja az RT létrehozásával az volt, hogy megtörje az angolszász hírcsatornák monopóliumát. Oroszország ukrajnai beavatkozása kapcsán számos kritika érte a Russia Todayt, amiért a hivatalos orosz álláspontot alátámasztó, egyoldalú közvetítést nyújt. Az RT-t a botrány sem kerülte el; ahogy arról beszámoltunk, az RT egy magyar származású műsorvezetője élő, egyenes adásban mondott fel, egy kollégája pedig szintén élő adásban határolódott el a csatorna kijevi eseményekről készített pártos beszámolóitól, és kritizálta Moszkva ukrajnai politikáját. Az RT vezetése büntetésből a Krímbe küldte a tévést tudósítani.


Petri György: A nagy utazás

Ó mért omlottál össze, hullottál darabokra, te
kimeríthetetlen, tiszta vodka-forrás,
nagy Szovjetunió? Hogyan tehettétek ezt velem,
ti Szövetségbe forrt szabad köztársaságok?
Mindennapi dühöngő rezgekórunkat ki adja meg ma?
Hol kaphatni ma двести грамм jófélét 
agy ellen?