A Facebookkal is befolyásolhatták az amerikai kampányt az oroszok

-

Hamis profilokkal hirdettek.


A Facebook szerint az amerikai elnökválasztási kampányban feltehetően oroszországi felhasználók csaknem százezer dollárt költöttek társadalmi és politikai témákat érintő hirdetésekre. A cég jogbiztonságért felelős vezetője, Alex Stamos szerint a fizetett hirdetések vizsgálatakor kiderült, hogy 2015 júniusa és 2017 májusa között mintegy 470, feltehetően Oroszországból való, hamis profillal vagy oldallal bejelentkező felhasználó közel háromezer hirdetésért fizetett. Mivel ez sérti a Facebook működési szabályzatát, ezeket a tartalmakat és oldalakat már törölték.

A hirdetések zömének nem volt közvetlen köze az amerikai elnökválasztáshoz, a szavazáshoz vagy egy bizonyos elnökjelölthöz, hanem társadalmilag vagy politikailag érzékeny témákat érintettek, mint például a fegyverviselés, a migráció vagy éppen a szexuális kisebbségek jogainak védelme.

A Facebook mindezt megosztotta az amerikai szövetségi hatóságokkal, amelyek azt vizsgálják, hogy Oroszország beavatkozott-e az amerikai kampányba.