5 fegyver a 2017-es vállalkozói arzenálból

Fotó: Rewat Wannasuk

-

Az ügyféligények változásával és az új technológiák megjelenésével lépést tartani a vállalkozások számára már nem lehetőség. Sokkal inkább kihívás, állandó harc.


Az év eleje hagyományosan a 2017-re várható üzleti-technológiai folyamatok trendelemzéseiről szól. Jeffrey Hayzlett marketing- és PR-szakember is összegyűjtötte az Entrepreneur oldalán a megítélése szerint legmarkánsabb 2017-es trendeket, melyekről nem érdemes lemaradnia egyetlen startup-cégnek sem, ha helyt akár állni az egyre kiélezettebb piaci versenyben.



Fokozott ügyfélelköteleződés

A legfontosabb csaták idén is azon állnak vagy buknak, hogy képesek vagyunk-e minél több vásárlót szerezni és megtartani. Bár a márkahűség nem új keletű fogalom, az oda vezető út – a digitalizációnak köszönhetően – jóval göröngyösebb, mint korábban. De korántsem lehetetlen elérni! Az ügyfelek manapság azt várják el a cégektől, hogy azok legyenek a szakértőik, és éreztessék velük, hogy számítanak. Ennek egyik módja a személyre szabott szolgáltatások nyújtása. Ha a vállalkozások képesek perszonalizálni kínálatukat, és megértik, hogy az eladási folyamat mindig a vevőről szól, és soha nem a márkáról, akkor nem csupán az ügyfelek bizalmát erősíthetik, hanem ápolhatják a márka hírnevét is.



Ügyféladatok gyűjtése

Ahhoz, hogy a cégek minél magasabb szintű kiszolgálást nyújthassanak, össze kell gyűjteniük minden hasznos információt vevőik vásárlási szokásairól: mit fogyasztanak és hogyan. Ezeket az adatokat arra kell felhasználniuk, hogy megadhassák ügyfeleiknek mindazt, amit elvárnak. Egyszerűen hangozhat ugyan, mégis sok vállalat nem tudja, mihez kezdjen az aranyat érő tudással.



Automatizálás

Ezt a törődést segítenek megadni az elmúlt évek technológiai újdonságai is. Számos brand számára az egyik legnagyobb kihívás, hogy megtanulják saját előnyükre fordítani ezeket. Az elmúlt évben a vállalatok sorra ismerték fel, hogy milyen nagy szerepük lehet a mesterséges intelligenciát használó chatbotoknak a vásárlói elkötelezettség erősítésében. Ezeknek a megoldásoknak megvannak a maguk előnyei és korlátai, de arra egészen biztosan számíthatunk, hogy a technológiai evolúció során egyre nagyobb teret nyernek és újraírják a cég és az ügyfél közötti kapcsolattartás hagyományos módszertanát.



Közösségi finanszírozás

Amikor a crowdfunding kerül szóba, főként filmekre, a művészeti színtér és más speciális ágazatok projektjeire gondolunk – Magyarországon ez különösen igaz. Jóllehet sokkal többen használják üzleti célokra, mint gondolnánk. Hayzlett a Dazeinfo cikkére hivatkozva felhívja a figyelmet arra, hogy 2015-ben több mint 34 milliárd dollárnyi összeget gründoltak közösségi finanszírozás keretében, amely megközelíti a kockázatitőke-befektetés éves globális mértékét. A corwdfunding a termékvalidációban is hasznára válhat a vállalatoknak, hiszen már a termék-életciklus korai szakaszában visszajelzést kaphatnak a felhasználóktól. Ahogy Hayzett fogalmaz: „A piac lehet a legjobb fókuszcsoportod.”



Specializáció

Sokan félnek a specializációtól, mondván, hogy túl kicsi a piacuk, és nem térül meg. Pedig mi térülhetne meg jobban, mint az elégedett ügyfél, aki evangelizálja a termékünket vagy szolgáltatásunkat. Az univerzális megoldások mítosza rég lejárt: szűkítsd a fókuszt, alkalmazz specialistákat és pontosan azt add az ügyfelednek, amire vágyik.

A teljes cikk ezen a linken elérhető.