3-400 milliós pluszterhet kap az RTL

Fotó: / / /

-

A reklámadó felső kulcsát emelik 40-ről 50 százalékra.


Több száz milliós teher a 4,5 milliárdon felül - mondta a VS.hu megkeresésre Kolosi Péter, az RTL programigazgatója a kormányzat új törvénymódosító javaslatáról. Forintra pontos számításokat még nem látott. Az ma derült ki, hogy az adó nőhet. Azt mondta, a csatorna strukturálisan veszteséges, de nem az emelés miatt, mert előtte is az volt. A külföldi anyacég RTL Group korábban azt közölte, továbbra is finanszírozza a magyar céget, de nemzetközi fórumokon keresi az igazát. Műsorok megszüntetéséről nincs szó. Ugyanúgy folytatódik minden, mint eddig, a híradó is - mondta Kolosi.


A VS.hu számításai szerint körülbelül 370 milliós pluszteherről lehet szó a sávos adó legfelső kulcsának emelésével. Az RTL Klub ugyanis eddig évi 4,5 milliárdos adóteherről beszélt, ami azt jelenti, hogy nagyjából 23,7 milliárdos reklámbevétellel kalkulál. A legfelső kulcs kizárólag a 20 milliárd feletti részre, azaz a 3,7 milliárd forintra vonatkozik. Ha ennek az adóterhe 10 százalékponttal nő, az plusz 370 millió forintot jelent.


Mivel csak az RTL-nek van 20 milliárd feletti bevétele, az emelés kizárólag rá vonatkozik. Korábban beszólt Deutsch Tamás EP képviselő is a Népszabadságban, bár azt mondta, a reklámadó nem az RTL Klubra lett szabva, az csak a csatorna „saját mártíriumáról kitalált meséjének a része”. Az adóval a politikai törekvés szerinte az volt, hogy megmutassák a „nekünk mindent szabad” állapotában lévő magyar médiavilágnak, hogy „a fák nem nőnek az égig.”