Na, melyik lett az év legdurvább sportautója?

Fotó: DEAN SMITH

-

Még szép, hogy egy Ferrari.


A 458 csúcsváltozata, a Speciale nyerte a brit EVO magazin Év Autója díját. Olyan autók szerepeltek még a listán, mint az Audi S1, a VW Golf R, a BMW M3 és i8, a Jaguar F-Type R Coupé, a Porsche Cayman GTS, az Aston Martin Vanquish, a McLaren 650s és a Renault Mégane RS 275 Trophy-R. Meglepő módon a várakozásokat kissé alulmúlta a Porsche Cayman a teszt helyszínéül szolgáló nedves skót mellékutakon, de a BMW M3 sem kapott túl jó kritikákat: a többihez képest idegesen pattogónak ítélték, és a kormányzása sem tűnt túl közvetlennek, ráadásul nehéznek érződött az autó, pedig könnyebb, mint az előző generáció. Az egyik legjobb értékelést a Golf R kapta, amely amellett, hogy lehetőségein belül kimaxolta a vezetési élményt, egy teljes értékű, hétköznapokban is maximálisan használható autó. A Ferrari a szuperközvetlen kormányzással, azonnali reagálású sebességváltójával és pörgős motorjával vitte a prímet, és ahogy az az ilyen végtelenségig reszelgetett Ferrariknál lenni szokott, mindez nagyon is egyben van benne.