Fura, de kiváló kisautó

Fotó: alapjarat.hu / alapjarat.hu

-

Az Ignis GLX kivitel a csúcsok csúcsa a Suzuki palettáján. De vajon megéri telepakolni extrákkal egy ferde hátút?



Az Ignis fara merő történelem

A kei car fogalma 1949-ben jelent meg, amikor is Japánban olyan autókat kezdtek el megalkotni, amik kis méretük miatt kevesebb helyet foglaltak a közutakon, parkolókban. Az új Suzuki Ignis ezektől az apró autóktól örökölte számos vonását és mondhatni méreteit is, tanulmányautóként még az IM-4 nevet viselte – írja tesztjében az Alapjárat. A végeredmény egy fürge, csapotthátú mini-SUV lett, melynek külsőjében éppen az a szép, hogy megosztja az embereket, ha élőben találkoznak vele. Lehet is miről beszélni, hiszen a harmadik generációs Ignis azon felül, hogy fura, kiváló autó is.


A Suzuki Fronte Coupé


Egy igazi városi kisautóról beszélhetünk, amely a Suzuki AllGrip négykerék-meghajtásával valódi szabadidő-terepjáróként is szolgál, a legjobb dolog mégis az benne, hogy bárhol el lehet férni vele, könnyű vele manőverezni. Az új Ignis GLX külcsín egyáltalán nem mondható unalmasnak, kezdve a krómmal túldíszített hűtőráccsal, a LED-es fényszórókkal és tetősínnel.


Kissé zavaró a króm nagy mennyisége a GLX kivitelen


A legérdekesebb dolgok az autó faránál fogadnak minket: a sok kis részlet, mint a szögletes hátsó kis ablak és az Adidas jelre hajazó mélyedés, na meg a felfelé vékonyodó, lecsapott hátsó rész különleges pontjai az autónak. A három kis mélyedést egyébként a Fronte Coupétól, és az 1977-től gyártott Suzuki Cervótól kölcsönözték a tervezők, ezzel a retró szimbólummal tisztelegnek az ős-Suzukik előtt. A 3,7 méteres hosszúságát nem érdemes firtatni, magáért beszél, ugyanúgy, mint a fekete könnyűfém felni szett, mely kifejezetten magabiztossá teszi az apró járművet.


Vicces forma, de valójában praktikus


Ízléses, kéttónusú fülke

A fiatalos külső hasonlóan élénk belsőt takar. Többféle színt kínál a Suzuki az Ignis műszerfalához, tesztautónk fekete-fehér kombinációja kontrasztos volt ugyan, de jó összhatást keltett. Annyiba kötnék bele, hogy a vezető oldalon található ablak kezelő gombok fehér alapon helyezkedtek el, ami rövid idő után valószínűleg könnyen koszolódni fog.


A Suzuki Ignis kabinjának egyik érzékeny része


Az eleinte mozgó középkonzolt időközben orvosolták, a műanyagok minőségére kevésbé adtak a tervezők mert továbbra is kemények is kopogósak, viszont az illesztések rendben voltak, nem zajongott a beltér rázósabb terepen sem.


Suzuki Ignis

A fekete-fehérrel teljes az összkép


185 centivel is kényelmes üléspozíciót találni, igaz ez a hátsó üléssorra is, bár itt a háttámla dőlés szöge hosszú távon már nem túl kielégítő. Mivel az autó alapból magas, a fej- és válltérre egyáltalán nem lehet panasz, ahogyan a lábtérre sem, viszont csak két felnőttnek ajánlott hátul utazni.


Suzuki Ignis

Az első ülések kifejezetten kényelmesek


A csomagtartó a négy kerék meghajtás nélkül 267 literes lenne – bizony, ez 60 litert elvesz, és a hátsó ülések sem képesek teljesen síkban ledőlni. Az elektronikai és vezetéstechnikai segédberendezésekből nem volt hiány: tolatókamera, sztereó kamerás vészfékező rendszer, lejtmenet vezérlés és megannyi más. A Pioneer fejegység teljesen semleges érzés volt használni, a később gyártott változatok már Bosch egységgel vannak szerelve, a hangzás viszont egy Suzukihoz képest jól teljesített.


Suzuki Ignis

Van hely, igaz a négykerék-meghajtás 60 litert elvesz


Biztosan kell a 4WD?

Az új Suzuki Ignis is olyan tökéletesen használható, mint elődje, főleg az AllGrip hajtással. Természetesen a négykerék-hajtás nem kötelező, alapból elsőkerék-hajtással kínálják őket. Hiába a hátsó tekercsrugós futómű és a kívánatos 18 centiméteres hasmagasság, a négykerék-meghajtással az Ignis egy merev hidas felfüggesztést kap, így sokszor rázkódó élmény fogadja az utazókat.


Suzuki Ignis

Hát nem aranyos?


Egy másik megfontolandó extra az automata váltó. Ehhez a pörgős szívómotorhoz nem igazán passzolna és csak a GL+ vagy GLX felszereltségekhez járhat. Egyébként az ötfokozatú váltó érzetre kellemes, és bár hosszú úton jár, nagyon gyorsan rá lehet érezni, ahogy a kormányra is. Ami kicsi és könnyű, azt szinte mindig jó vezetni.


Suzuki Ignis

Az összes gomb, ami egy Ignisbe belekerülhet


Szerethető 1.2-es

Az új Suzuki Ignis kizárólag az 1,2 literes szívó, magas kompressziójú, dupla befecskendezéses benzinmotorral kapható, a négyhenger egység 90 lóerőt teljesít a 120 Nm-es nyomaték mellett. Mivel az autó 870-900 kg, ezért nagyon könnyen indul meg.


Suzuki Ignis

Alapjáraton varrógép, négyezer felett megvadul


Az EuroNCAP töréstesztjein nagyon meggyőző, négycsillagos töréstesztet produkált az új Ignis. A használat alatt jelzett 7 literes átlagfogyasztás betudható a klímának, négykerék-hajtásnak és a sofőr olykor-olykor nehézkes lábának, az alapmodelleknél alapvetően 5-6 literrel lehet számolni városban és azon kívül is.


Suzuki Ignis

A Pioneer fejegységen nehéz kiigazodni


Összegzés

A GLX felszereltségű Ignis 5 millió felett indul, a drágább extrák hiányában is egy tökéletes kisautó. A GL+ változat már 4,1 millió forinttól megvehető, ehhez már jár az érintőkijelzős fejegység, LED-fényszórók, tempomat vagy akár a kulcs nélküli indítás is. A fogyasztás, fenntarthatóság és megbízhatóság terén az új Ignis az egyik legjobb választás jelenleg a piacon, bár előtte érdemes kipróbálni őket egy tesztvezetés erejéig mindenképp.


Suzuki Ignis


Suzuki Ignis GLX 4WD - 1.2 Dualjet

  • Lökettérfogat: 1242 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/16
  • Max. teljesítmény: 90 LE 6000/perc
  • Max. forgatónyomaték: 120 Nm 4400/perc
  • Hossz./szél.: 3700/1690 mm
  • Tengelytáv: 2435 mm
  • Saját tömeg/ Össztömeg: 885-920 kg / 1330 kg
  • Városi fogyasztás: 5,2 l /100 km
  • Országúti fogyasztás: 4,4 l /100 km
  • Vegyes fogyasztás: 4,7 l /100 km
  • CO2-kibocsátás: 106 g/km
  • Végsebesség: 165 km/h
  • 0-100: 11,9 s


A tesztautót a Magyar Suzuki biztosította, a tesztet az Alapjárat készítette, a YouTube csatornájukra itt lehet feliratkozni.