Francia tudósok: Hitler Berlinben halt meg

Fotó: Hulton Archive / Keystone

-

Hiába keresnék Argentínában, az Antarktiszon vagy a Holdon. Megvizsgálhatták a Moszkvában őrzött mintákat.

Adolf Hitler valóban meghalt 1945-ben Berlinben, halálát cián és egy pisztolygolyó okozta – állapították meg francia tudósok a Moszkvában őrzött fogdarabok és koponyacsont vizsgálatával.

"A fogak valódiak, nincs semmi kétség. Tanulmányunk bizonyítja, hogy

Hitler meghalt 1945-ben"

– mondta Philippe Charlier orvosszakértő. A tanulmány, amelyet négy másik kutatóval jegyez, pénteken jelent meg a European Journal of Internal Medicine folyóiratban.

A Hitler rossz fogazatából és protéziséből származó minták elemzése kimutatta, hogy a fehér lerakódások fogkövek, és nem találták nyomát húsfogyasztásnak. Hitler vegetáriánus volt.

Az eredményekkel Charlier szerint véget lehet vetni az arról szóló összeesküvés-elméleteknek, hogy Hitler nem halt meg a második világháború végén.

Nem ment tengeralattjáróval Argentínába, sem egy eldugott bázisra az Antarktiszon, sem a Holdra"

– ironizált.

A tudósoknak 2017 márciusában és júliusában engedélyezte az orosz biztonsági szolgálat, az FSZB és az orosz állami levéltár a maradványok vizsgálatát. Charlier szerint 1946 óta először történt ilyen.

A franciák megvizsgálhattak egy Hitlernek tulajdonított koponyadarabot, amelynek baloldalán egy valószínűleg golyó ütötte nyílás van, de mintát nem vehettek belőle. Alakja azonban teljes egyezést mutatott a Hitler halála előtt egy évvel készült röntgenfelvétellel.

Charlier szerint tanulmányuk alátámasztja a Hitler haláláról szóló és általánosan elfogadott változatot, hogy a náci vezér 1945. április 30-án egy berlini bunkerben halt meg feleségével, Eva Braunnal, de új elemeket is feltárt a halál okáról. „Nem tudni pontosan, hogy

cianidot használt, hogy megölje magát vagy golyót repített a fejébe. Valószínűleg mindkettő”

– mondta.

A fogazat vizsgálata nem találta lőpor nyomát, ami kizárja, hogy pisztolyt dugott a szájába, és inkább arra utal, hogy a nyakához vagy a homlokához tartotta a fegyvert. A protézisen észlelt kékes lerakódások valószínűleg a cián és a protézis fémje közötti kémiai reakcióval magyarázhatók.

Az orvosszakértői antropológiára szakosodott kutató korábban Oroszlánszívű Richárd szívének vizsgálatával hívta fel magára a figyelmet.