Schmidt Mária a Figyelő új tulajdonosa

Forrás: MTI/Nagy Lajos

-

Hétfőn írták alá a megállapodást a Figyelő hetilap megvásárlásáról – írja az Origo.


Minőség, méltányosság és mértéktartás – ezzel a három szóval jellemezhető, hogy milyen újságot szeretnék csinálni a Figyelőből – mondta az Origónak Schmidt Mária, a lap új tulajdonosa. Szerinte nagyon sok tudás halmozódott föl a hetilapnál, és ennek az elvesztése óriási veszteség lett volna a hazai sajtóvilágban.

Schmidt Mária azt mondta, elsősorban pénzügyi befektető a lapnál, és a magas szintű szakmai munka folytatását tűzte ki legfontosabb céljának. Ha nem jelent volna meg befektetőként, a lap megszűnt volna. Több mint 70 követelést kellett kielégíteni ahhoz, hogy a kiadóval szembeni felszámolási eljárás lezáruljon – mondta az új tulajdonos. „Ezzel a lap dolgozói kaptak egy új esélyt.”


Egy éve indult

A Figyelő elleni felszámolás eljárás tavaly november 4-én indult meg. A kiadó, a Mediacity a Figyelőn kívül is jelentős médiaportfólióval rendelkezik. Ők adják ki az IPM-et, a Családi Lapot, a CHIP Magazin magyar változatát, a Norbi Update Magazint, a Digitális Fotót, a Motorrevüt, a Műszaki Magazint és több más sajtóterméket.

A hetilap példányszámát jelenleg nem mérik, de a korábbi adatok szerint 7-8 ezer körül mozgott. Bár ez nem tekinthető magasnak, a lap az utóbbi időben számtalan tényfeltáró cikkel és jelentős interjúval tudta tematizálni a hazai közéletet. A Mediacity Kft. 2015-ben 634,5 millió forint nettó árbevételt ért el, és 183 millió forint veszteséggel zárt adózás után.