Toplista: íme a világ legértékesebb márkái

Fotó: Getty Images / Justin Sullivan

-

Az amerikai Forbes új huszonötös toplistáján meghatározóak a techcégek, a dobogón Apple, Microsoft, Google a sorrend.


25

SAP

Érték: 20,7 milliárd dollár (5130 milliárd forint). A SAP egy év alatt 6 százalékkal növelte értékét. Így már a világ összes tranzakciójának 74 százaléka átmegy a német szoftveróriás rendszerein. A SAP-nek 263 000 ügyfele van a világ 188 országában.


24

Amazon.com

Érték: 21,4 milliárd dollár (5300 milliárd forint). Az Amazon 1995-ben indult, és az elmúlt kevesebb mint 20 évben összesen 85 milliárd dolláros bevételt produkált. A vállalat értéke az elmúlt egy évben 45 százalékkal nőtt, így már a negyedik legnagyobb kereskedelmi cég Amerikában.



23

Budweiser

Érték: 21,4 milliárd dollár (5300 milliárd forint). Az amerikai Budweiser a világ legnagyobb söripari cégének az Anheuser-Busch InBevnek a legfontosabb márkája. A Bud Amerika harmadik legnépszerűbb sörmárkája, két light sör előzi csak meg, melyek közül az egyik a Bud Light.


22

Verizon

Érték: 21,6 milliárd dollár (5352 milliárd forint). A távközlési cég vásárolta fel az amerikai Vodafone 45 százalékát 130 milliárd dollárért, ezzel a legnagyobb mobilszolgáltató lett az Egyesült Államokban.



21

Nike

Érték: 22,1 milliárd dollár (5472 milliárd forint). A Nike két számjegyű növekedést produkált tavaly, így feljött a piacvezető Adidas nyakára, az amerikai kosárlabdapiacon például 95 százalékos a részesedése.


20

Honda

Érték: 23.2 milliárd dollár (5740 milliárd forint). Idén a Hondát választottak a világ legmegbízhatóbb márkájának, és a cég folyamatosan erősít az amerikai piacon. 2013-ban a három legnépszerűbb szedán közül kettő Honda volt: az Accord és a Civic.


19

Wal-Mart

Érték: 23,3 milliárd dollár (5774 milliárd forint). Világszerte egymilliárd négyzetméteren hetente 245 millió vevőt szolgálnak ki a világ legnagyobb kereskedelmi cégénél, melynek 27 országban 11 000 boltja van.



18

Facebook

Érték: 23.7 milliárd dollár (5872 milliárd forint). Sokan keltik halálhírét, de a Facebook töretlenül növekszik. Egy év alatt 74 százalékkal növelte értékét, 864 millióan használják naponta a közösségi oldalt, ez pedig ötödével több, mint egy évvel korábban. Bevételei az utóbbi negyedévben 59 százalékkal nőttek.


17

Mercedes-Benz

Érték: 23,8 milliárd dollár (5897 milliárd forint). A 2014-es konstruktőri világbajnoka a folyamatos innovációknak köszönhetően tartja értékét és vezető pozícióját a felső kategóriás autómárkák között.


16

AT&T

Érték: 24.9 milliárd dollár (6160 milliárd forint). Amerika másik legnagyobb távközlési szolgáltatója, a legnagyobb sportszponzor.


15

Oracle

Érték: 25,8 milliárd dollár (6422 milliárd forint). Noha év közben az eddigi Oracle vezér, Larry Ellison eggyel hátrébb lépett, a cég dinamikája töretlen. 145 országban 400 000 ügyfelet szolgálnak ki nap mint nap.


star_wars_7_disney_logo_by_umbridge1986-d5jmoni

-


14

Disney

Érték: 24.7 milliárd dollár (6180 milliárd forint). A Disney mára nem csupán Miki egeret és társait jelenti, hanem egy világméretű szórakoztatóipari céget.


13

Intel

Érték: 28 milliárd dollár (6936 milliárd forint). Az Intel tavaly előtt esett ki a top 10-ből. A cég bevételeinek legnagyobb része a lassuló PC-s üzletágból származik, és nem tud lépést tartani a dinamikusan bővülő okostelefonos és tabletes piaccal.


12

Cisco

Érték: 28 milliárd dollár (6936 milliárd forint). A világ legnagyobb távközlési eszközeit gyártó cég egyelőre állja a sarat brazil és kínai versenytársaival szemben.



11

BMW

Érték: 28,8 milliárd dollár (7169 milliárd forint). A BMW adja el a legtöbb luxusautót. 2013-ban rekordot döntött, összesen 1,66 millió autót adott el, ami 7,5 százalékos növekedés az előző évhez képest.


10

Louis Vuitton

Érték: 29,9 milliárd dollár (7442 milliárd forint). A Louis Vuitton a világ legértékesebb divatmárkája, ennél sokkal érdekesebb azonban, hogy a világ egyik legnagyobb profitrátájával dolgozó cég, marzsa megközelíti a 40 százalékot: minden 100 dolláros bevételéből 40 tiszta nyereség.


09

Toyota

Érték: 31,3 milliárd dollár (7791 milliárd forint). A Toyota a második legmegbízhatóbb autómárka. Immáron második éve a Toyota adja el a legtöbb autót a világon, bevételeit egy év alatt megduplázta.


Samsung galaxy s5

-


08

Samsung

Érték: 35 milliárd dollár (8703 milliárd dollár). A világ legnagyobb okostelefon-gyártója. A dél-koreai cég a tévék piacán is a legjobbak között van, és olyan sztárokkal hirdet, mint Marija Sarapova vagy LeBron James.


07

General Electric

Érték: 37,1 milliárd dollár (9235 milliárd forint). A GE az utóbbi években folyamatosan alakítja át profilját, egyre inkább az üzleti szegmensre koncentrál, legutóbb a svéd Eletroluxot vásárolta fel 3,3 milliárd dollárért. A GE az egyetlen vállalat, mely 1896 óta folyamatosan az amerikai tőzsdeindex kiszámításához használt cégek között van.


MCDonaldsjf6818_01


06

McDonald's

Érték: 39,9 milliárd dollár (9932 milliárd dollár). A világ 100 országában összesen 35 000 étteremmel rendelkező McDoland's-ben naponta 70 millió vendéget szolgálnak ki. A hamburgeróriás igyekszik felvenni a lépést az egyre inkább változó étkezési szokásokkal, egyelőre kevéssé sikeresen, a cég bevételei csökkenőben vannak.


05

IBM

Érték: 47,9 milliárd dollár (11 923 milliárd forint). Az IBM célja, hogy átalakítsa portfólióját, és hardvergyártóból felhőalapú szolgáltató legyen. Ez egy 100 milliárd dollár árbevételű cégnél igen lassú folyamat, a bevételek harmadik éve csökkennek. Immáron 21. éve az IBM jegyzi be a legtöbb szabadalmat Amerikában.


04

Coca-Cola

Érték: 56,1 milliárd dollár (13 878 milliárd forint). A fejlett világban egyre kevesebben isznak szénsavas üdítőket, a cég legerősebben növekvő piaca jelenleg Kína és Brazília. 2013-ban 13,5 milliárd kólás palackot/dobozt adtak el világszerte, ez a cég összforgalmának felét teszi ki.



03

Google

Érték: 56,6 milliárd dollár (14 089 milliárd forint). Ma már nem keresünk az interneten, hanem guglizunk, ez pedig rengeteg pénzt hoz a cégnek. Az elmúlt egy évben a Google adózás előtti eredménye 16 milliárd dollár volt.


02

Microsoft

Érték: 63 milliárd dollár (15 585 milliárd forint). A Microsoft továbbra is szenved a mobilvilágra való átállással. A felhőalapú szolgáltatások irányába való elmozdulás lassan működni látszik, a Microsoft bevételei három év után tavaly nőttek először.


Apples Store


01

Apple

Érték: 124,2 milliárd dollár (30 946 milliárd forint). Az Apple értéke mintegy duplája a második helyen álló Microsofténak. Az utolsó negyedévben 39,3 millió iPhone-t adott el, az előrejelzések szerint az év utolsó három hónapjában pedig 60 milliót fog (jön a karácsony). Ezek mellett eltörpül a 12,3 millió eladott iPad és a 5,5 millió Mac.