Minden második újítás elbukik a magyar piacon

-

Az innováción alapuló termékek 47 százaléka megbukik, ezekkel sem jelentős vásárlói bázist, sem jelentős ismételt vásárlást nem lehet elérni – derül ki a GfK felméréséből.


A GfK több száz új innovációt vizsgáló kutatása szerint a napi fogyasztási cikkek (FMCG) területén a fogyasztó számára két értékben mutatkozhat meg az innováció ereje: egyrészt a kényelemben, másrészt a megfelelő ár-érték arányban. A felmérésből kiderült az is, hogy az innováció folyamatos fenntartása egyre fontosabb, hiszen az európai tapasztalatok alapján az FMCG-forgalom 7 százaléka származik még csak az innovációkból.

A felmérés szerint az új termékek 47 százaléka sem jelentős vásárlói bázist, sem jelentős ismételt vásárlást nem tud elérni, így a bukott termékek közé kerülnek. A sikeres, nem tömegpiaci termékek közé az újdonságok 29 százaléka tartozik. Végül 4 százalékos újravásárlási aránnyal rendelkeznek azok az innovatív termékek, amelyek rövid időn belül viszonylag jelentős vásárlói tábort szereznek, azonban a kipróbálást követően a vásárlók nem térnek vissza hozzájuk, valószínűsíthetően csalódtak a termékben.