Michelisz legyőzője lehet az új Michelisz

Fotó: MTI / Marjai János

-

A kamionos Európa-bajnok Kiss Norbert nem tagadja, hogy tárgyal a Zengő Motorsporttal, és szívesen kipróbálná magát a túraautó-világbajnokságon.


Miután Michelisz Norbert bejelentette, hogy elhagyja nevelőegyesületét, és a gyári Honda versenyzőjeként folytatja WTCC-pályafutását, elindultak a találgatások, hogy ki lehet az utóda a Zengő Motorsportnál. Az egyik legtehetségesebb magyar autóversenyzőnek tartott Kiss Norbert is a jelöltek között van, és talán a legnagyobb eséllyel indul a megüresedett helyért.

„Beszéltünk a lehetőségről Zengő Zoltán csapatvezetővel, de egyelőre nem tudok jó hírekkel szolgálni. Szívesen versenyeznék a túraautósok között, de lehetőség szerint olyan költségvetéssel, hogy lehessen jó eredményt elérni,


esetleg esélyem legyen megszorongatni a gyári pilótákat, többek között Michelisz Norbit

– mondta a Borsnak a 30 éves pilóta, aki komoly fogyókúrába kezdett, tíz kilót szeretne fogyni.


Kamion-Eb-n végig a mezőny előtt volt


Arra a kérdésre, hogy nem okozna-e neki gondot, hogy a kamionból átüljön a túraautóba, így felelt: „Azt remélem, nem, hiszen gyorsasági autóversenyzőként számos márkakupát nyertem korábban. A WTCC ugyan kicsit más, de azért nem tűnik annyira ijesztőnek a különbség. Mivel a túraautós szereplés meglehetősen nagy költségvetést igényel, és nekem, valamint a szponzoraimnak nincs ennyi pénzünk, Zengő Zoltán kezében van a döntés.”


Ilyesmi autóba ülhet át


Kiss szimulátorversenyzéssel kezdte, majd 2006-ban első nekifutásra megnyerte a Renault Clio márkakupa-sorozatot, ebben az évben meg is választották az év gyorsasági autóversenyzőjének. A következő évben átnyergelt a Seat León Kupába, amit szintén megnyert, megelőzve például Wéber Gábort. 2008-ban maradt ugyanebben a sorozatban, újabb komoly ellenfelet kapott Michelisz Norbert személyében, de őt is megverte, és ismét bajnok lett.


Micheliszhez hasonlóan nagy közönségkedvenc


A következő szezonban egyszerre két sorozatban is szerepelt, a Suzuki Swift Kupát megnyerte, a Formula Renault-ban pedig másodikként végzett. A Zengő Motorsport színeiben már versenyzett egyszer, a 2010-es Seat León Supercopában néhány versenyen elindult, aratott egy győzelmet és két második helye is volt. Aztán átnyergelt a kamionosok közé, két szezon kellett neki, hogy megszokja a teljesen más vezetési stílust igénylő Eb-sorozatot, 2013-ban az összetettben negyedik, a következő két évben pedig Európa-bajnok lett.