Hamilton kifakadt

Fotó: DPA / JENS BUTTNER

-

A világbajnoki címvédő Lewis Hamilton szerint a Forma-1 döntéshozóinak többet kellene beszélgetniük a versenyzőkkel, és kikérni a véleményüket, mielőtt szabályokat módosítanak. Nagyon nincs megelégedve az új súlyhatárral, az új gumikkal és az új időmérő sem nyűgözte le.


A barcelonai teszt harmadik napja után adott hosszabb interjút a Motorsportnak a Mercedes háromszoros világbajnoka, aki először a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) azon döntését kritizálta, hogy jövőre 20 kilóval nehezebbek lesznek az autók, ráadásul ezt a 720 kg-os minimális súlyt az abroncsok nélkül mérik majd.


A Mercedes újítása:


„Ez egyszerűen nevetséges. Tökéletesek voltak az autók 600 kilósan, sokkal könnyebb volt a gumik számára is, hiszen minél nehezebb az autó, annál gyorsabban kopnak az abroncsok. Így sokkal nagyobb a nyomás a Pirellin, hogy még strapabíróbb gumikat gyártson, arról nem is beszélve, hogy így a leszorítóerőn is jelentősen változtatni kell.”


A 2014-es, 2015-ös és 2016-os Mercedes:


Hamilton az elmúlt napokban folyamatosan azon gondolkozott, hogy miért olyan nehéz a mai autókat vezetni. „Miért olyan nehéz a Pirelli dolga? Miért csúszkálnak az autók? Ezek jártak a fejemben, aztán csak arra jutottam, hogy 600-ról 700 kilóra emelték a minimális súlyt, ez pedig ekkora változást jelent. Pedig nem kellene olyan sok szabályt változtatni, hogy gyorsabbak legyünk, egyszerűen csak könnyebbé kell tenni az autókat.”


Az új Mercedes motor:


A brit pilóta azt mondta, hogy akár hátra is dőlhetne, hiszen remek autója van, nem lenne szüksége arra, hogy hallassa a hangját, de szeretné, ha sokkal élvezhetőbb és gyorsabb lenne a Forma-1. Szerinte ehhez az is kellene, hogy a motorok és a gumik is olyanok legyenek, mint korábban. „Az álomautóm? Szeretnék V12-es motorokat és baromi széles gumikat, amik már beváltak máskor. A tavalyi gumik például sokkal jobban tetszettek, mint az ideiek. A mostani gumik sokkal keményebbek és nem adnak akkora tapadást, ezt is felesleges volt megváltoztatni.”


Az új gumik:


Kifejtette véleményét az új időmérőről is, amelynek lényege, hogy az autók folyamatosan a pályán vannak, a Q1-ben hét perc után 90 másodpercenként kiesik a leglassabb hét versenyző, aztán Q2-ben hat perc, a Q3-ben pedig öt perc után ugyanez a forgatókönyv (további részletek itt).

„Mindenkit meglepetett ez a döntés, de nem hiszem, hogy bármi jelentősen változna tőle. Többen leszünk a pályán, így lehet, hogy látványosabb lesz a nézők számára, de a cél ugyanaz lesz: minden szakaszban futni egy jó kört!”


Hamilton kutyájának sem tetszik annyira:


Hamilton általánosságban is megpróbálta helyretenni a döntéshozókat, akik szerinte csak a zöld asztalnál próbálnak szabályokat hozni, ettől életidegen döntések születnek.


„Sokkal többet kellene beszélgetniük a versenyzőkkel, és bevonni őket a szabálymódosításokba. Rengeteg ötletünk van, hogy mivel lehetne jobbá tenni a Forma-1-et, de senki nem kíváncsi rájuk. Vannak, akik 10-15 éve versenyeznek, számtalan autót vezettek már, én is rengeteg szabálymódosítást éltem át, tudjuk, hogy mi működik és mi nem. Jó lenne, ha megkérdeznének bennünket is, mielőtt bárhogy döntenek.”