Fejlesztésekkel és agyelszívással vágna a Ferrari a Mercedes elé

Fotó: Getty Images / Handout

-

Az olasz csapat mindent bevet, hogy véget vessen a kilenc éve tartó vb-ínségnek. Ha nem tudnak valamit megoldani, elhozzák azt, aki meg tudja.


Pénteken mutatta be új, a 2016-os idényre épített SF-16 H kódjelű versenyautóját a Ferrari. Maranellóban nem csinálnak titkot belőle, hogy a Mercedes nyomasztó fölényének a megtörése a céljuk.


A La Gazzetta dello Sport olasz sportnapilap angol nyelvű változata egy cikkben már az egy nappal korábbi képeknél már valamivel részletesebben is bemutatja az autót, és a Ferrari által bevetett eszközöket.



A lap szakértője a legfontosabb fejlesztésnek az új önindítót nevezi, amivel csökkenteni tudják a motor és az elektronika közötti adatátvitel idejét - a Mercedes ennek is köszönhetően tudta tavaly egy kivételével minden időmérőn elvinni az első két rajtkockát. Az égési folyamat gyorsításával és kompresszió növelésével extra lóerők is felszabadulnak

A fejlesztés fontosságát mutatja, hogy a pontos részleteket még házon belül is mindössze négy ember - aurizio Arrivabene, Mattia Binotto, Lorenzo Sassi és James Allison - ismerte. Az alkatrész megalkotásához vélhetően közük van azoknak a mérnököknek, akiket a Ferrari az előző szezon végeztével csábított el a Mercedestől.

A Sky Sports elemzésében kiemeli, hogy az autónak jobb lett az aerodinamikája. Nem csak elől lett keskenyebb, hanem hátul is, ahol az eddigieknél kisebb helyre sikerült bepréselni a motort. A Ferrari (a Mercedeshez hasonlóan) abban a szerencsés helyzetben van, hogy ő maga fejleszti és gyártja a saját motorjait, azaz kedvükre tudnak - a szabályok adata kereteken belül - bűvészkedni a motor és a kasztni kialakításával.



Megváltoztatták az autó első felfüggesztését is. Míg tavaly a nyomórudas felfüggesztés fordított változatát (pull-rod) használták, amikor a kar kasztni felőli vége volt lentebb, addig most visszatértek a többiek által is használt hagyományos megoldáshoz (push-rod), és a nyomórúd a kasztnitól kerék felé lejt.

A Sky szerint ezúttal valóban elsődleges szempont volt, hogy olyan autót építsenek, amit a két pilóta, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is tud és szeret is vezetni.

A Gazzetta pedig még egy érdekes "fejlesztési utat" enged sejteni: ahogy azt már fentebb írtuk, az olaszok sorra csábítják el a fejlesztésben az előző években jócskán előttük járó Mercedes embereit. Valószínű, hogy az a Benjamin Hoyle is köztük van, akit a németek azzal vádolnak, hogy titkos műszaki dokumentumokat lopott el (például a Magyar Nagydíjon mért telemetrikus adatokat), és azokkal Maranellóba tart. Hoyle ellen a Mercedes vizsgálatot indított. Ennek során megállapították, hogy Hoyle az utolsó file-ig mindent letörölt a vállalati laptopjáról, és új file-okat vitt fel, hogy leplezze a lopást. Hoyle az eljárás miatt várhatóan az idei szezonban nem is vállalhat munkát, jövőre azonban könnyen lehet, hogy lesz egy íróasztala Maranellóban.