Végre döntöttek a reptéri gyorsvasútról

Fotó: MTI / Kovács Tamás

-

Kőbánya-Kispesttől Ferihegyen át egészen Monorig új vasút épül.


A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és a Nyugati pályaudvar vasúti összekötéséről döntött a kormány – jelentette be Lázár János csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján.

A Miniszterelnökséget vezető miniszter közlése szerint erre több megoldás is létezik, közülük a kormány egy 29 kilométeres új vasúti pálya kiépítését részesíti előnyben, amely a Budapest–Cegléd–Szolnok-vasútvonal új nyomvonala is lesz.

A beruházás nagyságrendileg 100 milliárd forintba kerül – ismertette a tárcavezető, aki azt is elmondta, hogy a vonatok 20 percenként járnának a vonalon, és 18-20 perc lenne a belváros és a reptér közötti menetidő.

A kormány tehát egy olyan megoldást választott, amelynek előnye, hogy nemcsak Budapestről, de Debrecenből, Nyíregyházáról, Szegedről, Kecskemétről, Miskolcról, a jelenlegi járatok átalakításával pedig Békéscsabáról vagy akár a Dunántúlról is átszállás nélkül lehessen eljutni a reptérre.

Egy új vasutat építenek ugyanis a régi ceglédi vonallal párhuzamosan Kőbánya-Kispest állomástól egészen Monorig, ahogy arról nemrég a Világgazdaság írt. A vonal az adottságok miatt jelentős részben föld alatt haladna, a kettes terminálnál is a föld alatt lenne az állomása. A vonalat nagy sebességűnek szánják, így az itt közlekedő IC-k menetideje is csökkenhet mondjuk Debrecen vagy Szeged felé. A régi vasútvonalnak is meg kell maradnia, mert bizonyos megállókat csak így lehet elérni.