Végre bárki öltözhet szamurájnak

-

Látta az összes Kuroszavát? Mifune Tosiró volt a jele óvodában? Van önnek egy drága pulóverünk!


Rohammal vette be az Indiegogo közösségi finanszírozási oldalt egy tokiói ötlet, a szamuráj kapucnis pulóver. A pulóver mellrészének mintája és zsebei a japán páncélok mintáját idézik. Válla és a kapucni pedig úgy van megvarrva, hogy a kabuto sisakra - erről mintázták Darth Vader sisakját is - és a páncél lemezvértes megoldású vállvasára emlékeztessenek.



Ha a fentiek nem lennének elegendőek, a kapucni tetejére lehet gombolni a tatemono nevű fejdíszt, és a viselő arca elé lehet akasztani egy vicsorgó arcmaszkot. Ez a kettő a páncéloknak is tartozéka volt. Maszkokból még válogatni is lehetett: volt teljes arcot fedő, csak az orcát és az orrot védő - hozzáadott kócbajusszal! - illetve olyan is, ami az arc nagy részét szabadon hagyja, de a homlokot védi. Ilyen változatos kiegészítők nem lesznek a szamuráj pulóverhez, bár fejdíszből többfélét ígérnek.


Az o-yoroi páncél alapvetően lovas harchoz volt kitalálva


A pulóver jövőbeli forgalmazója, a Tokyo Otaku Fashion rendelkezik már tapasztalattal a ruhák terén. Ha szétnézünk a cég honlapján, akkor a szinte tökéletesen megmagyarázhatatlan tükörtojásos pirítós alakú hátizsákon kezdve a nyuszifüles köpenyeken keresztül a mindenféle cosplayhez kapcsolódó kiegészítőkig mindent találunk. De a pulóverért felelős Bamboo, a Milktub együttes énekese és a Studio696 termékekért felelős embere mögött is van pár sikeres zenéhez kapcsolódó ruhás projekt.



A szamurájpulóver ötlete érdekes módon nem teljesen eredeti. A Studio696-esek pár éve találtak az interneten egy nyugati, lovagi páncélt mintázó pulóvert - valószínűleg ezt - majd még egy ideig búsongtak azon, hogy japán páncélból bezzeg nincs ilyen. Végül két év tesztelgetés és tervezés után úgy döntöttek, piacra dobják a saját verziójukat.


A fejdísz biztosan beakad a buszon és a metrón


A projekten már most látszik, hogy őrületesen nagy siker lesz. Négy nap alatt összejött a finanszírozási kampány sikeréhez szükséges 50 ezer dollár. És mivel a pénzt nem a tervezgetésre kérték, hanem a gyártás beindítására, így nagy kockázata sincs a folytatásnak. Ráadásul arra is választ kaptunk, hogy van-e ember, aki egy kétségkívül menő kinézetű, de közel 90 ezer forintba kerülő pulóvert megvesz. Majdnem kétszázan vannak, és akad köztük olyan is, aki minden színben szeretne szamurájpulóvert.