Végighajtottunk a megújult Hungaroringen

Fotó: Adrian Zoltan

-

Drifteltünk egyet a 2026-ig az F1-es versenynaptárban szereplő pályán. Tényleg tükörsima lett az aszfalt, és hamarosan megújulhat minden más is.


„A világon valaha összesen 31 nemzet rendezett Forma–1-es futamot, Magyarország pedig idén rendez 31. alkalommal” – jelentette ki büszkén Szujó Zoltán csütörtökön a Hungaroringen. Az idén júliusi versenyre a pálya harmincéves történetének legjelentősebb felújítását végezték el, ahogy Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója fogalmazott, a „sportszakmailag legkényesebb kérdést” oldották meg, méghozzá saját erőből.

Az elmúlt öt évből négyet nyereséggel zárt a társaság”, így belevághattak a kopóréteg (az aszfalt felső 3-5 centis rétege) cseréjébe. A felújítás során 57 000 négyzetméteren aszfaltoztak, 5500 tonna aszfaltot használtak fel, 7500 vízelvezető szegélyt és 2400 rázókő-elemet építettek be, 3962 méteren cserélték le a szegélykövet és 454 méteren a szalagkorlátot. Csillogott-villogott minden, de igazán.


Gyulay és Seszták a Herendi porcelán kupákkal


A legjobb hír mégis talán, hogy az F1-es Magyar Nagydíj szerződését újabb öt évvel, 2026-ig meghosszabbították, méghozzá „sokkal kedvezőbb pénzügyi feltételekkel”. A profik közül először a WTCC-sek próbálják majd ki a megújult pályát, majd még idén jön a Red Bull Air Race, a kamion-Eb és a DTM (német túraautó-bajnokság) is.

Ám mire az első profik megérkeznek, már csak a hűlt féknyomainkat találják a pályán, pár kört ugyanis megtehettek az újságírók a Porsche Hungaria autóival. A cég egy-egy Audi A6-os safety cart, illetve medical cart is átadott a pályának, nekünk viszont egy Seat Toledo jutott, amellyel 130-ig sikerült gyorsulni az extra sikánokkal lassított pályán.



Valóban tükörsima az új réteg, és akadt profi, aki úgy véli, ilyenkor újra kell tanulni a pályát a sima felület és a másképpen tapadó új réteg miatt. Mi viszont inkább csak a fantasztikus vezetési élményt tapasztaltuk meg, ahogy bizonyos kanyarokat teljes gázzal át lehet vágni, köszönhetően a domborzati viszonyoknak. Más kanyarokban pedig kis híján lecsókoltuk a frissen telepített rázóköveket. Nem tettük, nem is volt szabad, a pálya és az autók érdekében egyaránt.

Amúgy sem ez volt az első teszt, amin sikeresen átment az új aszfalt: a múlt héten Charlie Whiting, az F1 versenyigazgatója szigorú ellenőrzést tartott, és „első osztályú” munkáról beszélt. Jöhetnek a további, elsősorban a kiszolgáló épületeket érintő fejlesztések, amelyekre a 2017-es költségvetésben jelentős forrást különítettek el – árulta el Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter.



Szujó Zoltán, a rendezvény moderátora, mint F1-es kommentátor és rajongó megkérdezte Eppel Jánost, a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatóját, hogy beszáll-e a közeljövőben a VW a Forma–1-be. „Nagy dilemma, inkább az Audi tapogatózik, igaz, konkrétum még nincs. De nagy fegyvertény lenne az autósport csúcsán versenyezni” – felelte diplomatikusan Eppel.