Tarlós átgondolta volna a nyugdíjasok ingyen utazását, a kormány nem

Fotó: MTI / Máthé Zoltán

-

A főpolgármester elképzelhetőnek tartotta, hogy ezt a kérdést felvetik a kormánynál, mert az önkormányzat nem dönthet róla. A BKK-nál jelentős létszámleépítés jöhet.


Rákényszerülhetnek arra, hogy a kormánynál felvessék az utazási díjmentesség kérdését – jelentette be Tarlós István főpolgármester.


A díjkedvezmény még rendben van, de az ingyenességet át kell gondolni, mert üres kasszából nem lehet közlekedést finanszírozni

– mondta Tarlós István. A díjmentességhez a főváros nem tud hozzányúlni, azt csak állami akaratra lehet meglépni.


A kormány viszont nem akarja ezt meglépni: a Kormányzati Tájékoztatási Központ azt közölte, a garantálják a 65 év felettiek ingyen utazását, nem akarják módosítani a törvényt.



Bejelentette azt is, hogy a körülbelül 1000 embert foglalkoztató Budapesti Közlekedési Központnál jelentős, várhatóan 150 fős létszámleépítés lesz. Ezután olyan lesz a BKK, mint amilyennek annak idején elképzelte:



forgalomszervező és projektkezelő.

A BKV-nál 200 fős létszámleépítésben gondolkodnak. Feleslegessé válthat az óbudai garázs és telephely, és ez maximum 400-500 millió forint megtakarítást eredményezhet – közölte Tarlós István.

Ha az állam visszaveszi az agglomerációs közlekedést, akkor valószínűleg két változata lesz a fővárosi bérleteknek: az egyik a HÉV-re is érvényes lesz, a másik nem. A kettő ára nyilván eltér majd. Megismételte, hogy az agglomerációs közlekedés biztosítása állami feladat. Amúgy két-három éven belül muszáj lesz a HÉV szerelvényeit felújítani vagy új szerelvényeket venni, a pályát is fel kell újítani több helyen. Ehhez 60-100 milliárd forintra lenne szükség.

Az agglomerációs közlekedés átvételéről szombaton tárgyal a főpolgármester és Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter, Tarlós István szerint előremutatóak az egyeztetések. Azt is mondta, a főváros nem tartozik a MÁV-nak, nem érti, hogy Lázár János miniszter milyen 12 milliárdos tartozásról beszélt: „Egy huncut fillérrel sem tartozunk.”

A taxisokról azt mondta, igazuk van a tiltakozóknak abban, hogy ők betartják a rendeletet és fizetnek adót, míg az uberesek nem. Azt azonban hangsúlyozta, annak idején maguk a taxisok kértek fix tarifát, a taxisrendeletről sokáig egyeztettek, ám az probléma, hogy soha nem lehet tudni, ki képviseli a taxisokat legitimen. Az új helyzetet törvényi úton, majd rendeletmódosítással kell rendezni.

Tarlós István beszélt arról is, politikailag támogatja a rezsicsökkentést, de annak hatására kevésbé tervezett, nem kívánatos hatások érik a fővárosi közszolgáltató cégeket. 2010 óta a fővárosi közszolgáltató cégeket több mint 54 milliárd forint veszteség érte. Szívesen venné, ha ezt az állami költségvetésben a fővárosnak juttatott „úgynevezett támogatásoknál” figyelembe vennék.

A csillaghegyi öblözet teljes árvízvédelmével kapcsolatban közölte: megkötötték a kiviteli tervekre a szerződést, a munka elkezdése legkorábban 2016 novemberére várható, a kivitelezés időtartamát 18-24 hónapra teszik.