Vége a Volkswagen fura, hathengeres motorjának

-

Minden jel arra mutat, hogy a Volkswagen nyugdíjazza a VR6-ost.


Úgy tűnik, a német óriás elkaszálja a selymes járású, kultuszstátuszba emelkedett VR6-os motort. Az okok egyértelműek: egy szívómotor nem versenyezhet a kisebb turbómotorokkal károsanyag-kibocsátásban és gazdaságosságban.

A VR6-os motor egyedülálló a maga nemében: elsőkerék-hajtású autókhoz készült különleges felépítéssel, se nem soros, se nem – klasszikus értelemben vett – V alakú hengerelrendezéssel. A 15 fokos szöget bezáró hengersorok – cikcakkos eltolással – egy hengerfej alatt működnek az osztatlan blokkban, kimondottan a keresztben történő beépítésre tervezve.

A Volkswagen számos modellben használta az 1991-ben bemutatott VR6-ost, 1997 és 2005 között pedig öthengeres változatban, VR5-ként is szerepelt a kínálatban. A VR-motorcsalád belekerült többek között a Passatba, a Golfba, a Touaregbe, a CC-be, a Cayenne-be és a Phaetonba, de még a Mercedes és a Ford is kölcsönvette. Mostanra azonban szép lassan kikopott a palettáról – jelenleg csak három modellhez rendelhető –, és még az Euro 6-os normákhoz sem újította meg a Volkswagen.