Váratlan következménye lett a dízelbotránynak

-

Az Európai Parlament támogatta az Európai Bizottságnak azt a javaslatát, melyik lehetővé teszi, hogy a dízelautók 2020-ig a megengedettnél kétszer több káros anyagot bocsássanak ki.


A korábbinál pontosabb mérést lehetővé tévő új eljárás jövő évi bevezetése után az új modellekre vonatkozó nitrogén-monoxid kibocsátási határértéke 168 milligramm lesz kilométerenként, míg uniós határérték 80 milligramm. 2020 után 120 milligramm lesz a megengedett.

Az indoklás szerint a járművek tényleges kibocsátása négyszer akkora, mint amit a laboratóriumi tesztek mutatnak. A könnyítés átmeneti, a valós vezetési feltételek mellett (RDE) mért károsanyag-kibocsátási tesztre vonatkozó eljárás a gépjárművek nitrogén-oxid-kibocsátásának csökkentését tűzte ki célul.

Az EP környezetvédelmi bizottsága bírálta a döntést, akárcsak a parlament Zöld frakciója, amelynek magyar tagja Jávor Benedek szerint "a szavazás tétje az volt, elutasítja-e a Parlament a Bizottságnak és a Tanácsnak az autóipar által diktált közös javaslatát. Vagy legalább annak a legröhejesebb részét, az úgynevezett megfelelési faktort, amely lehetővé teszi, hogy 2021-ig 2,1-szer több káros anyagot bocsáthassanak ki az autók a megengedett limitnél, miközben vannak olyan gyártók, amelyek már ma is betartják a szabályokat."


Sajnos az autóipari lobbi erősebb volt, mint a közérdek. ... Nem sikerült a parlamentben sem megállítani, hogy európaiak ezrei haljanak meg idő előtt a többlet nitrogén-oxid kibocsátások miatt.

írta az EP-képviselő a Facebook-oldalán.