Valami baj van az ajándékkal? Elmondták, mit lehet tenni

Fotó: Phanie / GARO

-


Karácsony után a boltok többsége általában kicseréli a nem megfelelő ajándékokat, de kötelezettsége csak akkor van a kereskedőnek, ha hibás a termék – hívta fel a figyelmet Kispál Edit, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének (FEOSZ) szóvivője az M1-en.

A nyugtára, számlára mindenképpen szükség van, és a ruhaneműknél a címkét nem szabad kivágni, de a cserének az nem lehet akadálya, hogy az eredeti csomagolást kibontották, ha maga a termék sértetlen – hangsúlyozta a szóvivő.

Az internetes vásárlásnál többletjogok illetik meg a vevőket, az egyik legfontosabb a 14 napos, indoklás nélküli elállási jog. A kereskedőnek a hozzá visszajuttatott termék vételárát, illetve a kiszállítás költségét vissza kell fizetnie, ugyanakkor a visszaküldés költsége a vásárlót terheli – ismertette Kispál Edit.

Ha egy műszaki cikkről kiderül, hogy hibás, és a vásárlástól számított három munkanapon belül visszaviszik, akkor a kereskedő köteles azt kicserélni, a vevőnek nem kell a javítást elfogadnia. Olyan jogszabály viszont nincs, hogy a három munkanapon belül visszavitt terméknek vissza kell adni az árát – mondta el a FEOSZ szóvivője.