Újra betörne a magyar piacra a Lada

-

Egykor mindenki álma volt egy piros Zsiguli, de az utóbbi évtizedekben kiment a divatból a Lada. Most viszont nagy tervei vannak az orosz cégnek: betörnének az európai piacra, de egyelőre Magyarországon és Csehországban kezdik.


Az orosz AvtoVAZ autógyár ősztől felújítja a Lada személyautók forgalmazását Európában, az export kezdetét szeptember-októberre tervezik, az első célország Magyarország és Csehország lesz – jelentette be Bo Andersson, a legnagyobb, egykor a keleti blokkban piacvezetőnek számító orosz autógyár vezérigazgatója csütörtökön.

Andersson szerint szigorú feltételeket támasztanak a forgalmazókkal szemben, amelyeknek egyebek mellett marketing- és szállítási feladataik is lesznek. Bo Andersson szerint a Lada európai forgalmazásának jelenleg az a fő akadálya, hogy még nem találták meg a megfelelő partnereket. Viszont „az új magyar és a cseh importőrökkel már aláírtuk a szerződést”. Magyarországon 2010 óta nincs hivatalos értékesítő, és előtte is leginkább csak a terepjáró Niva iránt volt érdeklődés.

Most viszont az egész világon bővíteni akarják a forgalmazói hálózatot, „legyen inkább kisebb, de szervezettebb”. Az orosz autógyár vezetője azt is elárulta, hogy a Ladákat az európai piaci terjesztés érdekében módosították, egyebek között javítottak biztonsági szintjükön, különös tekintettel a gyalogosok védelmére. Ugyancsak takarékosabbak lettek az Euro 6-os motorral felszerelt kocsik.

Az AvtoVAZ Németországba, Nagy-Britanniába és Olaszországba is az első között akar exportálni, de az ottani forgalmazókat még nem találták meg. Az AvtoVAZ 2014-ben mindössze 1500 autót értékesített külföldön. A cég szeptemberben kezdi meg egy vadonatúj modell, a Lada Vesta gyártását, amelyből a szedánon kívül ferde hátú (hatchback) és hobbiterepjáró (crossover) modellek is legurulnak majd a gyártósorról.

A nemzetközi értékesítést valószínűleg nem segíti, hogy a Lada honlapja jelenleg csak oroszul érhető el.