Újabb vezércsere a TV2-nél - Andy Vajna cáfol

Forrás: rtlklub.sajtoklub.tv

-

2017. ja­nuár 1-jével távozhat posztjáról Dirk Gerkens, a TV2 vezérigazgatója – értesült a Magyar Nemzet. Vajna cáfolja a hírt.


A Magyar Nemzet információi szerint az Andy Vajna filmügyi kormánybiztos érdekeltségébe került kereskedelmi televíziónál már keresik a szakember utódját. A kaszinóüzletet is uraló Vajna éppen egy évvel ezelőtt, októberben jelentette be, hogy megegyezett a korábban az RTL Klubot vezető Gerkensszel.

A tavaly év végén – az állami tulajdonú Eximbank hiteléből – kormányközelbe került TV2-höz érkező szakember szerződtetése azért volt meglepő, mert még a rivális RTL vezetőjeként élesen bírálta a kormány reklámadóra vonatkozó terveit. Arról is szóltak a hírek, hogy fenyegették Gerkens családját, ezért külföldre költöztette őket, a Business Week szerint a tévés minderről úgy nyilatkozott: „Ez nem Oroszország vagy Mexikó. De jobb félni, mint megijedni.” A TV2 vezetőjeként Gerkens egyébként kerülte a nyilvánosságot, idén áprilisban szólalt meg először a csatorna ügyeiről, méghozzá a minap beszüntetett Népszabadságnak. Akkor azt mondta, szerinte Habony Árpád kormányközeli tanácsadónak „nincs befolyása a TV2-re”. Arra a kérdésre pedig, hogy akkor miről beszélgetett Habonnyal pár héttel korábban a Four Seasons Hotelben, Gerkens azt állította: nem Habonnyal beszélgetett, hanem egy másik asztalnál „reggelizett”. Habonyról azt mondta: „Okos embernek tartom, és kedvelem az okos embereket.”

Dirk Gerkens esetleges távozása kapcsán a lap megkereste a televíziót is, a TV2-csoport sajtóosztálya azonban azt közölte: az értesülés téves, Dirk Gerkens nem távozik.


Andy Vajna, a TV2 tulajdonosa lapunkhoz eljuttatott közleménye a hírrel kapcsolatban: „Meglepett a TV2 vezérigazgatójának távozásával kapcsolatos hír, ugyanis Dirk Gerkens teljes bizalmamat élvezi, a TV2 vezetésében nem tervezek változást, minden ezzel kapcsolatos híresztelés alaptalan. Folytatjuk a közösen megkezdett munkát, aminek az eredménye már most is látható. A nagyszabású portfólió-fejlesztésnek és program-invesztíciónak köszönhetően mindössze 4 hónap alatt kábelcsatornáink piaci részesedése duplájára nőtt, meghaladja a 10 százalékot.”