Újabb parkolók lehetnek fizetősek a VIII. és a XIII. kerületekben

Forrás: MTI/MTVA / Lakatos Péter

-

Kiterjeszthetik a fizetős parkolók számát Józsefvárosban és a XIII. kerületben. Erről jövőhéten dönt a fővárosi közgyűlés – írja a napi.hu.


Az első pontban a VIII. kerületi önkormányzat javasolja a Kerepesi út- Hungária körút - Sport utca - Salgótarjáni út - Asztalos Sándor utca által határolt területre a fizető parkolás kiterjesztését. Így a Keleti pályaudvar százlábú hídjától az MTK pályáig terjedő iparterület, magába foglalva az BKV egyik villamos kocsiszínét és a terület északi részén lévő lakótelepet, is része lehet a fizetőssé váló területnek.

Az önkormányzat szerint a terület parkolási szempontból túlterhelt, ezért indokolt a fizetős parkolás bevezetése.


Ugyancsak a VIII. kerületi önkormányzat javasolta, hogy a Könyves Kálmán Körút - Üllői út - Orczy út -Golgota tér -Golgota út - Bláthy Ottó utca - Vajda Péter út által határol rész is fizetős legyen. A napi.hu kiemeli, hogy az itteni parkolás fizetőssé tétele leginkább a Heim Pál és a Szent István kórházakba látogatókat érinti. A Nagyvárad tér környéke az elmúlt években P+R parkolóként üzemelt - hisz az M3-as metró révén innen gyorsan elérhető volt a Belváros. Ezt elégelték meg a józsefvárosiak, amit a Főpolgármesteri Hivatal is támogat – írják.


A XIII. kerületi Újlipótváros még ingyenes részei is fizetőssé válnának, és a Váci út környékén is költségtérítéses lenne a parkolás. A mostani javaslat szerint parkolási terület határát a kerület északi határáig tolnák gyakorlatilag a Duna - Angyalföldi vasútállomás - Vasúttörténeti Park - Rákosrendező pályaudvar közötti teljes területen fizetős parkolás lenne. A XIII. kerület belvárosi részén a jelenlegi 18 óráról 20 órára tolnák ki a fizetős parkolás idejét, mert a Nyugati pályaudvar és West End City center látogatói miatt 18 óra után a környéken lakók nem tudnak parkolni - olvasható az előterjesztésben.


A javaslatról a fővárosi képviselők jövő szerdán dönthetnek, a javaslat elfogadása esetén az önkormányzat határozata 31 napon belül lépne hatályba, vagyis akár július elsejétől lehetne pénzt szedni az új területeken. A parkolóórák beszerzése azonban a tapasztalatok szerint rendkívül nehézkes, így a tényleges fizetőparkolás bevezetése hónapokra, évekre elhúzódhat – hangsúlyozza a lap.