Tűzveszélyes az euro 6-os motor a tűzoltóautókban

Fotó: MTI / Kovács Tamás

-

Elegendő a jövőben is euro 4-es motorokat szerelni a tűzoltóautókba, mivel álló helyzetben, vagyis mentés közben az euro 6-os kipufogórendszere túlmelegszik és tüzet okozhat – áll egy frissen közzétett rendelettervezetben.


A belügyminiszter erről szóló rendelettervezetét hétfőn hozták nyilvánosságra a kormány honlapján.

Az indoklás szerint a 200 fokra felmelegedő kipufogógáz például tarlótüzet okozhat, vagyis képes meggyújtani, amit éppen oltanak. Meggyulladhat egy mentett gépkocsiból szivárgó üzemanyag is.

Van még egy oka, hogy elegendő a rosszabb kibocsátási mutatókat produkáló motor: a tisztább, vagyis az euro 6-os motornak kisebb a teljesítménye, ami „hátrányosan befolyásolja a tűzoltó feladatának végrehajtását, alkalmazhatóságát”.

Ugyanebben a tervezetben szerepel az is, hogy a fogvatartottak szállítására szolgáló járművek 2025 végéig a jelenlegi felszereléssel működtethetők. Ez azt jelenti, hogy nem kell hozzájuk átalakítási engedély, nem szükséges minden fogvatartott részére legalább kétpontos biztonsági övet beszerelni, és a rácsnak sem kell olyannak lennie, hogy az veszélyhelyzet esetén gyors mentést tegyen lehetővé.