Túl olcsó volt a Közgép ajánlata, kizárták

Fotó: MTI / Bugány János

-

Egyre több furcsaságot írnak az M0-s zajvédő falára kiírt pályázatról: sok pályázó közül csak egy maradt talpon, az új Középként emlegetett Duna Aszfalt.


Sokat spórolt volna a kormánynak a Közgép Zrt. Simicska Lajos cége 1,063 milliárd forintért vállalta 8,5 kilométer zajvédő fal építését az M0-s déli szektorában, de a hasonlóan olcsón ajánlkozó KÉSZ Kft.-vel együtt kizárták a versenyből – írta a Népszabadság. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő 1,8 milliárdosra taksálta a beruházást, ezért a túl olcsó ajánlatot tevő cégektől magyarázatot kért az ár miatt. A magyarázat azonban nem találtatott meggyőzőnek, így „aránytalanul alacsony ár miatt” kizárták a pályázatból a Közgépet és a KÉSZ Kft.-t. A nyertes a Zajép lett, a döntést a Közgép megtámadta a Közbeszerzési Döntőbizottságnál.

A nyertes Zajép, valamint a Duna Aszfalt és az Euroaszfalt is felszólítást kapott hiánypótlásra, de ennek a Duna Aszfalton kívül egyik sem tett eleget. Így már csak a Duna Aszfalt maradt „állva”, meg is nyerte a tendert az 1,78 milliárdos ajánlatával. (A cég többször közösen kapott megbízásokat a felcsúti polgármester cégével együtt.)

Az, hogy a Zajép miért nem adott be hiánypótlást, az Indexnek is feltűnt még hétfőn. Meg is kereste a céget, de nem kapott magyarázatot. A Zajép egyébként 1,4 milliárdos ajánlatot tett.