Törvényjavaslatba foglalták a 3-as metró meghosszabbítását

Fotó: MTI/MTVA / Jászai Csaba / MTI/MTVA / Jászai Csaba

-

Fideszes képviselők terjesztették be a törvénymódosítást, amely tisztázna néhány kérdést a káposztásmegyeri vonal – egyébként még csak tervekben létező – meghosszabbításával kapcsolatban. Erre a fejlesztésre még nincs pénz, de a mostani javaslat arra utal, hogy vonalhosszabbítás ügyét komolyan gondolják.


Az indítvány például a kormánynak adna bizonyos felhatalmazásokat, illetve kimondja, hogy beruházás építtetője vagy a fővárosi önkormányzat vagy annak a 100 százalékos tulajdonában álló BKV Zrt. lesz.


A törvényjavaslat (amelyben a közlekedési fejlesztéssel együtt szó van a csillaghegyi árvízvédelmi beruházásról is) a szóban forgó projekteket nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű közfeladatnak minősíti, ami az előkészítést és a megvalósítást meggyorsítja.

Az engedélyezési eljárásokban például lerövidíti a határidőket, és felhatalmazást ad olyan jogszabály megalkotására, amely eltérést enged a fővárosi és kerület településrendezési szabályoktól, egyszerűsíti a telekátalakításokat és ingatlan-nyilvántartási eljárásokat.

A 3-as metróval kapcsolatban eddig elsősorban a kocsicserékről és a meglévő vonal felújításáról esett szó, az északi irányú vonalhosszabbításról például a BKK egyik anyagában is csak feltételes módban szerepelt:
Amennyiben a megvalósíthatósági tanulmány alátámasztja, később megépülhet az M3-as metró régóta tervezett szakasza a Káposztásmegyeri lakótelepig négy új közbenső megállóval, az új végállomás pedig a Megyeri útnál tervezett intermodális csomópontban kapna helyet.