Több tízezer panasz a devizahiteles elszámolás után

-

A devizahiteles elszámolásban érintett ügyfelek 2-5 százaléka tett panaszt, derült ki a Világgazdaság körkérdésére adott banki válaszokból. A több tízezer panasznak azonban csak kis hányada juthat el a Pénzügyi Békéltető Testülethez.


Kétmillió levelet küldtek ki a bankok, a panasztételre rendelkezésre álló határidő pedig hamarosan mindenkinél lejár. Az eddig beérkezett panaszok alapján összességében az érintett ügyfelek 2-5 százaléka élt a lehetőséggel, de az érdemi kifogások száma ennek csak a töredéke, írja a Világgazdaság.

Ennek részben az az oka, hogy az ügyfelek jelentős hányada általános ok miatt emelt kifogást, - például hogy nem érti a folyamatot -, és sokan vannak azok is, akik csak a részletes levezetés miatt fordulnak bankjukhoz.

Az elszámolással elégedetlen adósoknak először a banknál kell kezdeményezniük a probléma megoldását, ezt követi a pénzügyi békéltető testület előtti eljárás, ahol pontosan meg van határozva, hogy milyen esetekben és hogyan lehet beadványt benyújtani. Aki a testület döntésével is elégedetlen, az a lakóhelye szerint illetékes járásbírósághoz fordulhat.