Titkos a menekülőút Újlipótvárosból

Fotó: VS.hu / Adrián Zoltán

-

Újra rá lehet kanyarodni a Margit hídra a felső rakpartról, de az autósok nem tudnak róla. Hiányoznak az útjelző táblák.


A Budapest Közút Zrt. elbontotta a betonakadályt a felső rakpart (Újpesti rakpart)–Jászai Mari tér találkozásánál, így újra fel lehet hajtani a Margit hídra.

Kevesebb forgalmi dugó volna Újlipótváros utcáin, ha az autósok tudnának erről a lehetőségről, azonban a közút nem tett ki útjelző táblákat és közleményben sem tájékoztatott a felhajtó megnyitásáról, ahogy a BKK sem.


A betonakdályt eltüntették, már csak az autósok hiányoznak a felső rakpart felhajtójáról


Július 20-án zárták le a felső rakpart Margit hídra vezető felhajtóját, így csak a Pannónia utcán keresztül lehetett elérni a Margit hidat. Emiatt torlódott a forgalom Újlipótvárosban augusztus 5-éig, amikor a közút eltüntette a betonakadályt.

Információink szerint a forgalmi változások bevezetése óta a lakosok folyamatosan keresték panaszaikkal a közutat, a XIII. kerületi és a fővárosi önkormányzatot, közben a VS.hu beszámolt a forgalmi változások következményeiről és a lehetséges menekülési útvonalakról.


Sokáig vártunk felső rakparti felhajtónál, míg egyetlen autó megjelent a híd lábánál


Táblák nélkül nem megy

Augusztus 8-án bejártuk az újlipótvárosi forgalmirend-változást okozó Dráva utcai átépítés, csatornázás környékét, hogy megtudjuk, miért nem használják az autósok a felső rakpart felhajtóját. Hamar kiderült, hogy az erre vezető útvonal: a Dráva utcából nyíló Kárpát utca - Pozsonyi út - Katona József utca egyaránt kongott az ürességtől.

Ennek oka az lehet, hogy nem láttunk kihelyezett útjelző táblákat a Dráva és a Kárpát utcában, illetve a közút és a BKK sem adott ki közleményt a felhajtó megnyitásáról.

Olykor egymásnak ellentmondó táblák is nehezítik a tájékozódást. A Kárpáton például az egyenes irányba mutató sárgát kell követni, jobbra nem lehet kanyarodni a szemből érkező forgalom miatt.


A sárga táblát kell figyelembe venni a Kárpát utcában


Egyenesen tovább a Kárpát utcán van egy tábla, mely az Ipoly utca felé mutatja a Margit hidat. Az autósok azonban errefelé a túlterhelt Pannóniára jutnak.


Aki az Ipoly felé megy, a túlzsúfolt Pannóniára viszi az útja


Az viszont nincs kitáblázva, hogy két sarokkal messzebb, a Victor Hugo utcából rá lehet kanyarodni a Pozsonyi útra. Onnan pár perc a Katona - Újpesti rakpart sarok és a Margit híd.


Nehéz eligazodni a Dráván

Augusztus 3-án új szakaszon kezdett dolgozni a Sade Kft. - Penta Kft. konzorcium, azóta közműfektetés miatt egy-egy sávon lehet közlekedni a Dráva utcában, és több ponton sikerült összezavarni a közlekedőket.


13. kerület, 2016. 08. 08., Jászai Mari tér, Közlekedés, Margit híd, Útépítés, Útlezárás, XIII. kerület

Kétszer egy sávon lehet közlekedni a Dráva utcában


Új forgalmi helyzet, hogy a Dráva utca és a Pannónia utca csomópontjában a Dráva utcáról egyik irányból érkezve sem lehet balra kanyarodni a Pannóniára, azonban a Váci út felől érkező autósok nem foglalkoznak ezzel, ráhajtanak és mennek a Margit híd felé. Ezáltal nem tehermentesül a Pannónia.



13. kerület, 2016. 08. 08., Jászai Mari tér, Közlekedés, Margit híd, Útépítés, Útlezárás, XIII. kerület

A Váci út felől érkezők, a kötelező haladási irány ellenére, ragaszkodnak a Pannónia utcához


Ezek találkoznak a Dráva szemben lévő sávjából kis ívben - és szabályosan - a Pannóniára kanyarodókkal. Persze akadályozzák egymást, tumultust okoznak, amit fokoz, hogy ezen a szakaszon mintegy hatszáz méteren át felbontották a Pannónia jobb oldalát gázvezeték-fektetés miatt. Hétfőn reggel a kerékpársávra rakták a földet.

Tehát a Pannónia utca terhelése nem változott, sőt, várhatóan hosszú távon a Dráva utcánál kezd dugulni.

Azért is, mert a Dráva utca és a Visegrádi utca csomópontjában lezárták a Visegrádi utca mindkét ágát, csak a Dráva utcai áthajtó forgalom marad meg. Ezzel a Dráváról megszűnt a lehajtás a zsákutcává alakított Visegrádi utcára, tehát kevesebb menekülési útvonal nyílik a Margit híd felé (ugyanis a Visegrádi a Nagykörútra vezet, ahogy a vele párhuzamos Pannónia is).



13. kerület, 2016. 08. 08., Jászai Mari tér, Közlekedés, Margit híd, Útépítés, Útlezárás, XIII. kerület

Zsákutca lett a Visegrádi mindkét ága a Drávánál, de volt, aki áttört rajta


Fontos, hogy a Dráváról továbbra is rá lehet kanyarodni a Vácira, és onnan a Nagykörútra, majd föl a Margit hídra.


Még több csalóka tábla

A menekülő útvonalak közül csak egyet tábláztak ki rendesen a Dráva utcában. Azt, hogy a Kárpát-Révész-Népfürdő utcán át, a Pesti alsó rakparton keresztül el lehet jutni a Margit hídra.


13. kerület, 2016. 08. 08., Jászai Mari tér, Közlekedés, Margit híd, Útépítés, Útlezárás, XIII. kerület

A Pesti alsó rakpart felé mutató tábla a Dráva utcában


A táblának köszönhetően az autósok használják a Margit híd felé fordított forgalmú Pesti alsó rakpartot.


13. kerület, 2016. 08. 08., Jászai Mari tér, Közlekedés, Margit híd, Útépítés, Útlezárás, XIII. kerület

A Népfürdő utcáról hajtanak rá a Pesti alsó rakpartra


Viszont a Dráva-Pannónia sarkán feladták a leckét az autósoknak: nem egyeznek az aszfaltjelek és a táblák.


13. kerület, 2016. 08. 08., Jászai Mari tér, Közlekedés, Margit híd, Útépítés, Útlezárás, XIII. kerület

Most lehet balra menni, vagy nem?


A Dráva utcán álló táblán éppen az áthúzott irányokba lehet haladni, jelesül a Váci út felé, míg jobbra a Visegrádi zsákutca lett.


13. kerület, 2016. 08. 08., Jászai Mari tér, Közlekedés, Margit híd, Útépítés, Útlezárás, XIII. kerület

Ennek a fele sem igaz: a Váci útra rá lehet hajatani, míg jobbra a Visegrádi zsákutca lett