Tiltakozik a szakma, hogy a bankokkal fizettetnék a kormányreklámot

Forrás: mrm.kormany.hu

-

A Reklámszövetség annak a rendeletnek a visszavonását kéri, amely a bankokat a „magyar reformok működésének” hirdetésére kötelezi. A kormány még arculati kézikönyvet is kiadott arról, hogy minek kell szerepelnie a csokról szóló banki reklámokban.


A Magyar Reklámszövetség hangsúlyozza: a szövetség a hirdetések tartalmát egyértelműen a hirdető szuverén területének tartja, szerintük a reklám olyan költséges befektetés, amelynek célja, hogy az az elérni kívánt hatás révén megtérüljön. A szervezet semmiféle olyan hatósági kötelezvényt nem tart elfogadhatónak, amely nem a fogyasztó érdekeinek védelmét célozza, mint például a gyógyszerreklámok esetében a kötelező fogyasztói tájékoztatás.

A szakmai szövetség szerint a „Magyar Reformok Működnek – Otthonteremtési Program arculat használatával kapcsolatos jogszabály” alapján a kormányüzenetekre eső kötelező reklámidő, reklámfelület aránya a reklámhatás rovására mehet, mert a megnövekedett hirdetési felület vagy szpotidő növeli a hirdetői költségeket, ami semmiképpen nem elfogadható.

Ezenkívül a médiatulajdonosoknak a jelenleg érvényes gyakorlat szerint jogukban áll úgynevezett második hirdetői felárat kérni, ha egy hirdetőn kívüli másik termék vagy szolgáltatás is megjelenik a hirdetésben. Így a kormány akár többletköltség finanszírozására is kényszerítheti a banki szolgáltatókat úgy, hogy a bankok ezért semmiféle ellenszolgáltatást nem kapnak – írja közleményében a Magyar Reklámszövetség.