Teljes a zűrzavar: a TV2-nél és a kormányban sem tudják, mi történik

Forrás: TV2 Sajtószoba

-

Először a Hírcsárdára gyanakodtak, azóta Simicska-blöfföt sejtenek a TV2 munkatársai a csatorna eladása körüli botrány hátterében. Attól viszont egyelőre nem tartanak, hogy kormánytévévé kell alakulniuk. Közben kormányzati emberek is beismerik, hogy elvesztették a fonalat, Simicska környezetében pedig úgy tudják, hogy a főnök nem fog itt megállni, és „másra is van opciós szerződése Lajosnak”.


A TV2 dolgozóit váratlanul érte ugyan a televízió eladása, de nem rázta meg őket: volt olyan forrásunk, aki azt mondta, kollégái felsóhajtottak az első hírekre, „mert véget ért a több hónapnyi bizonytalanság”.


Aztán, amikor kiderült a Simicska-szál, akkor először a Hírcsárdára gyanakodtunk. De a legtöbben azt tartjuk valószínűnek, hogy Lajosék csak blöffölnek

– mondta.

Egy másik, közéleti műsoroknál dolgozó munkatárs szerint a fő kérdés, hogy Andy Vajna érkezésével lesz-e irányváltás, bár Dirk Gerkens első nyilatkozataiból nem ezt olvasták ki. „Ha tényleg le akarják nyomni az RTL-t, akkor nem csinálhatnak propagandacsatornát” – mondta a TV2-s, hozzátéve, hogy a legjobb indítás az lenne, ha a tulajdonosváltás után új saját műsorok indulnának, és lenne egy, a régi Naplóhoz hasonló, közéleti magazinműsor is.

Egy forrásunk szerint volt olyan hang is a csatornánál, hogy a vétel gyakorlatilag egy kormányzati beismerés, hogy a közmédiával már „semmit sem lehet kezdeni”.

Kérdésünkre, hogy tart-e az erősebb kormányzati befolyástól, a TV2-s munkatárs azt mondta, hogy „ez a tévé már sok hasonlót átélt, a tapasztaltabb kollégák úgy állnak hozzá, hogy ez is elmúlik majd”. Dirk Gerkens, a TV2 – Andy Vajna által megbízott – igazgatója szintén azt mondta a Népszabadságnak, hogy „garanciákat kapott” az amerikai–magyar üzletembertől, hogy a TV2 „nem lesz kormányközeli”.


Andy Vajna hoppon marad?


Egy kormányközeli médiaszakértő forrásunk erről azt mondta: ha Andy Vajna kezébe kerül végül a csatorna, akkor várhatóan 2018-ig valóban nem várható látványos kormánypártiság, „mert addig a cél tényleg az lehet majd, hogy minél nagyobb legyen a nézettség”, de a választási kampányban azért „irányba fordítják” majd a csatorna hírműsorait. Ő egyébként inkább azon a véleményen van, hogy „ez egy zseniális húzás volt Simicska részéről”, és a Közgép-tulajdonosé lesz a csatorna. Hozzátette: hamarosan, „akár még pénteken” megjöhet a Fidesz válaszreakciója a helyzetre.

Tény, hogy a pártban mindig is első vonalbeli politikusok foglalkoztak médiaügyekkel, és arról is vannak információink, hogy amikor a reklámadó tervezete után az RTL Klub tulajdonosai fordultak a kormány ellen, a csatorna híradója pedig egyik napról a másikra kemény kormánykritikára váltott, a Fideszben elnökségi szinten foglalkoztak az „ellenlépésekkel”. Ezek akkor leginkább a párthoz közel álló médiában megjelenő cikkeket jelentettek.

Ebben a helyzetben érdekes, hogy eddig megkérdezett kormányzati forrásaink közül egy sem volt, aki azt mondta volna, hogy tisztában van vele, mi zajlik a TV2 tulajdonosváltása körül. „Az a helyzet, hogy mi sem látjuk át a folyamatokat. Csak spekulálunk” – ismerte el az egyikük.

Szintén kormányközelből volt olyan forrásunk, aki csak annyit közölt, hogy „ő is figyeli az eseményeket”, szerinte ugyanakkor még semmi nem dőlt el a leendő tulajdonossal kapcsolatban, „mindkét oldal nyugodt, és azt mondja, biztosra megy”.



Miután csütörtökön Andy Vajnáék bejelentették, hogy a TV2 korábbi tulajdonosaitól, Simon Zsolttól és Yvonne Dedericktől megvásárolták a csatornát, Fonyó Károly közölte, hogy cége, a Megapolis Media Zrt. két nappal korábban már megszerezte a tévé tulajdonjogát. Fonyó Károly Simicska Lajos legközelebbi üzlettársa.

Egyelőre Fonyó Károly és Andy Vajna is ragaszkodik ahhoz, hogy a TV2 az övé. Dirk Gerkens, a csatorna Vajnáék által kinevezettnek mondott igazgatója a Népszabadságnak azt mondta, ő Andy Vajnával tárgyalt, egyébként nem érdekli a tulajdonjog körüli vita. Simicska Lajos környezetében mindenki biztos benne, hogy a tévé már az övék, és ismét lábra kaptak olyan pletykák is, hogy az Orbán Viktorral több mint egy éve háborúzó oligarcha „nem fog itt megállni”, és egy meghatározó online médiumra is kivetette a hálóját. Volt olyan forrásunk is, aki szerint „másra is van opciós szerződése Lajosnak”, de nem árult el részleteket.


A Hírcsárda már tegnap nevére vette a TV2-t, ma pedig még rátett egy lapáttal

Nem volt minimálár a Vaterán, ez okozhatta a gondot a TV2 megvásárlásánál. A céget ma 16:00 óráig szállítja ki a DHL, í...

Posted by HírCsárda on 2015. október 16.