Telekomos, telenoros? Tehet érte, hogy ne dráguljon a tarifája!

Fotó: AFP / LOIC VENANCE

-

Sarkára állt az NMHH, így a két szolgáltató újabb értesítést küld. Aki nem fogadja el az ajánlatot, jelezze, mert különben ráfizethet.


A Telenor és a Magyar Telekom májusban juttatta el előfizetőihez a tájékoztatást a július 1-jén hatályba léptetni kívánt kétoldalú szerződésmódosításról, amely alapvetően tarifaemelésekről szól (a Telekoméi itt; a Telenoréi itt). A cégek tájékoztatásával azonban elégedetlen volt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), mert úgy találta, a tájékoztatókban a cégek nem hívták fel eléggé az ügyfelek figyelmét arra, hogy a tarifaváltozást nem kötelező elfogadni, és ha ezt közlik szolgáltatójukkal, akkor szerződésük a régi tarifákkal marad érvényben. Az NMHH akkor megtiltotta a cégeknek a július 1-jei váltást, amely most mégis lehetővé vált, de új feltételekkel.

Az NMHH ugyanis hatósági szerződést kötött a Telenorral és a Magyar Telekommal; ennek értelmében a szolgáltatók a díjak július elsejétől tervezett módosításánál biztosítják az előfizetői jogok érvényesülését azzal, hogy újabb tájékoztatást adnak ügyfeleiknek.

A Magyar Telekom a hatósági elvárásoknak megfelelően módosította és kiegészítette a 2015 májusában az előfizetőknek eljuttatott, 2015. július 1-jén hatályba léptetni kívánt kétoldalú szerződésmódosítási ajánlatára vonatkozó előfizetői tájékoztatást. Vállalta, hogy a teljes körű tájékoztatás érdekében a szerződésmódosítási ajánlatról szóló közleményét kiegészíti, és előfizetőinek figyelmét újabb értesítéssel hívja fel a módosítással kapcsolatos jogaikra, így arra, hogy


ha az előfizetők a kétoldalú szerződésmódosításra vonatkozó szolgáltatói ajánlatra az ajánlat kézhezvételét követően 15 napon belül úgy nyilatkoznak, hogy azt nem fogadják el, az előfizetői szerződések változatlan feltételekkel hatályban maradnak.

Az értesítést a számlás (postpaid) előfizetők a 2015. július 1-je után kézhez vett első számlájukon találják meg, míg a Domino (prepaid) előfizetők sms-ben kapják meg, a kiegészítő tájékoztatás pedig a szolgáltató honlapján érhető el a www.telekom.hu/dijvaltozasok címen.

A kiegészítő tájékoztatás nem vonatkozik azokra az előfizetőkre, akik egyedi előfizetői szerződésüket 2015. május 1-jét követően, már a szolgáltató által közzétett új díjtételek elfogadásával kötötték meg – közölte a cég.

A Telenor is azt közölte, hogy a szerződés értelmében személyre szabott tájékoztatást ad ügyfelei számára a lakossági mobilszolgáltatások díjait érintő kétoldalú szerződésmódosítás-változásokról. Ennek megfelelően a szolgáltató június 24-től sms-üzeneteket küldött az érintett előfizetőinek, melyek kiegészítik a korábbi tájékoztatást. Az sms-ekben szereplő linken keresztül az előfizető személyre szabott információt ér el a saját díjszabásáról és annak várható módosításáról.


Az előfizetők a módosítással kapcsolatos döntésüket a Telenor bármely ügyfélszolgálati csatornáján jelezhetik, és ennek függvényében lép, vagy nem lép hatályba a díjváltozás számukra július 1-jével.

Az NMHH üdvözölte és fontos lépésnek tartja a hatósági szerződés megkötését, de közölte, folyamatosan ellenőrizni fogja annak teljesítését, és kiemelt figyelemmel kíséri a módosítással kapcsolatban beérkező előfizetői panaszok alakulását.