Tarlós visszalőtt

Fotó: MTI / Máthé Zoltán

-

A 3-as metró majdani felújítása körüli szappanoperában a főpolgármester most azt dobta be, hogy inkább csak egy szakaszt újítanának föl. Vagy inkább vesznek buszokat.


A fővárosi 3-as metró felújítása és a munkálatok idején a pótláshoz szükséges autóbuszok beszerzése egyre inkább olyan történetre kezd hasonlítani, amelyben nem a metró és nem a buszok a főszereplők, hanem egyik oldalról a főváros, a másikról pedig különböző kormányzati szereplők.


És úgy tűnik, ez a két fél valamiért egymás ellen harcol. A pótlóbuszok beszerzésére kiírt tendert – amely már eddig is számtalan halasztást szenvedett – a Közbeszerzési Döntőbizottság először felfüggesztette, majd szerdán megsemmisítette, sőt a kiíró BKK-t meg is büntette.

A „feljelentő” nem más volt, mint Seszták Miklós a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium első embere. A miniszternek a Volánbusz panaszolta be a BKK-t.

A buszszolgáltatás vásárlására kiírt tendert így újra ki kellene írni, ez újabb sok hónapos csúszást jelentene.

Nem maradhatott el Tarlós István válasza sem. A főpolgármester két portálnak is megszólalt, igaz, úgy tűnik, nem pontosan ugyanazt mondta.

Az Index így adta vissza a főpolgármester válaszát: „a történtek után azt mérlegeli, hogy a főváros (a kormány által erőltetett kiszervezés helyett) a rendelkezésre álló


saját forrásaiból inkább vesz buszokat, és megoldja önerőből,

mert ilyen cirkuszra nincs szükség.”

A Világgazdaságban viszont az jelent meg, hogy: „Amennyiben a BKK, illetve


a BKV »házon belül« talál annyi autóbuszt,

amellyel egy szakaszon elkezdhetik az M3-as felújítását, akkor mérlegelik annak lehetőséget, hogy »elfelejtik« a szolgáltatásvásárlást. Ehhez körülbelül hatvan-hetven autóbuszra lenne szükség.”

A felújítást eleve szakaszosra tervezték, kevesebb pótlóbuszra akkor lehetne szükség, ha rövidebb szakaszt csinálnának egyszerre.

Ez az utóbbi ötlet azért is érdekes különösen, mert Tarlós reggel még azt mondta az M1-en:


a felújítást addig nem lehet megkezdeni, amíg nem áll rendelkezésre a metrószerelvények pótlására 150 csuklós busz.

A főpolgármester és a BKK természetesen vitatja a KDB döntését. Tarlós szerint formai és tartalmi okokból egyaránt érthetetlen a közbeszerzés megsemmisítése.