Tarlós elmondta, miért kell egyből bemutatni a parkolócédulát

Fotó: MTI/MTVA / Illyés Tibor

-

Budapest továbbra is önállóan szervezi a főváros idegenforgalmát - jelentette be Tarlós István. A főpolgármester szerint a parkolási rendelet módosítása a „rosszhiszemű autósok" ellen szól.


A főpolgármester ezzel azokat a sajtóértesüléseket cáfolta, amelyek szerint az állam a budapesti turisztikai intézmények államosítását tervezné. Tarlós István hangsúlyozta: Magyarország gazdasági össztermékének 8,8 százaléka származott a turizmusból 2013-ban, a cél pedig az, hogy - a szomszédos országok mintájára - ez az arány 12-15 százalékra emelkedjen, amihez egységes turizmusstratégiára van szükség.


Tarlós István a Budapesti Fesztiválzenekar támogatásáról azt mondta: "az egy önként vállalt feladata a fővárosnak"; tavaly 260 millió forint támogatást adtak a zenekarnak, "fajlagosan többet", mint az állam. Budapest nem zárkózik el a zenekar további támogatásától, annak mértékét várhatóan a közgyűlés március 30-i ülésén tárgyalják - tette hozzá.


Szólt arról is, hogy az Európai Unió Regionális és Várospolitikai Főigazgatóságának vezetői és szakemberei a jövő héten látogatást tesznek Budapesten, és tájékozódnak a 2010 és 2020 közötti fejlesztésekről. Tarlós István közölte, a találkozón egyebek mellett beszámol arról, hogy Budapest 2010 óta 850 buszt cserélt le, 47 új CAF típusú villamost vásárolt és további 77 szerelvényre van opciója, a tervezett beruházások közül pedig szóba kerül majd a 3-as metró rekonstrukciója és az 1-es villamos meghosszabbítása.




Még mindig nincs Tarlós István sajtótájékoztató egy kis „vitézydávidozás" nélkül


Elmondta, a budai fonódó villamos nagyon népszerű, hiszen óriási a kihasználtsága. „Éppen ezért elég soká fog a közlekedési múzeumba kerülni" - üzent az intézményt vezető Vitézy Dávidnak, aki a napokban kritizálta a beruházást. Tarlós István elmondta, a Lánchídnál tartó munkálatok március 14-én érnek véget, így a fonódó villamoshálózaton ezt követően válik folyamatossá a forgalom a teljes szakaszon. Megjegyezte, a teljes beruházást a Széll Kálmán tér felújításának befejezése után, május 10-e körül adják át.

A városvezető emlékeztetett arra is, hogy Budapest összesen 9,5 milliárd forint saját forrással járul hozzá a 2017-es vizes világbajnokság sikeres megrendezéséhez. A beruházásokra példaként említette a Margitsziget 4,8 milliárd forint értékű csatornázási és útfelújítási munkáit, valamint a Róbert Károly korút 3 milliárd forintos rekonstrukcióját.


A főpolgármester az egészségügyi intézmények korábbi állami átvételével kapcsolatban bejelentette, a város hajlandó lenne elengedni az állammal szemben még fennálló pénzkövetelését, ha cserében megtarthatja például a Schöpf-Mérei Kórházat, amelyben bérleti díj ellenében egy egyetemi gyógyszerészeti központ üzemelhet majd.

Tarlós István kitért arra, hogy a főváros - 2011-ben kezdett jármű-megújítási programjának részeként - várhatóan hatvan új Mercedes buszt vásárol és állít forgalomba 3 milliárd forintból a jövő év elejéig. Közölte azt is, hogy a csillaghegyi strandon egy új uszodatömböt építenek, amelyet a jövő évtől használhatnak majd a budapestiek.


Lesznek még közlekedési beruházások


A főpolgármester az agglomerációs közlekedés állami átvételével összefüggésben megjegyezte, Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes kedden kezd egyeztetést a részletekről Fónagy János nemzeti fejlesztési államtitkárral. Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója beszámolójában elmondta, tavaly minden területen jelentősen javult a társaság közreműködésével megszervezett szolgáltatások megítélése. Példaként említette, hogy míg 2014-ben 46 százalék volt az utaselégedettségi index, addig tavaly ez az érték már meghaladta a 66 százalékot.

Tarlós István kérdésekre válaszolva közölte, a közgyűlés februárban a Kúria döntésére reagálva döntött úgy, hogy eltörli a parkolás és a parkolószelvény megváltása közötti ötperces türelmi időt, amelyre hivatkozva kérni lehetett a pótdíj törlését. Úgy fogalmazott, a rosszhiszemű autósokkal szemben próbálnak megoldást találni, míg a jóhiszemű autósokat a változtatás után csak "szerény módon fenyegeti" a büntetés veszélye, hiszen az ellenőröket nem biztatják indokolatlan szigorúságra.

A főpolgármester kitért arra is: az újpalotai villamos tervét várhatóan azért halasztják el, hogy a 3-as metró felújítását ne kelljen „fapados" minőségben elvégezni. Tarlós István szintén kérdésre válaszolva azt mondta, a közelmúltban történt törmelékleszakadások miatt fokozott ellenőrzést vezetnek be a Petőfi hídon, ugyanakkor a Lánchíd felújítását előbbre valónak tartja. Budapest egyszerre nem tudja pótolni a 4-es metró miatt elmaradt minden beruházását - fogalmazott.