Tarlós: 2019 őszére lesz kész a 3-as metró felújítása

-


Elkészült 3-as metró infrastrukturális felújításának ütemterve, amely szerint a végső átadási határidő 2019. szeptember 30. - közölte Tarlós István főpolgármester pénteki sajtótájékoztatóján. A 3-as metró felújított szerelvényei már korábban, 2019 nyarán forgalomba állhatnak – mondta Tarlós István. Az agglomerációs közlekedés állam általi visszavételéről szóló alapmegállapodás várhatóan február 17-ig megszületik. A büdzséről szintén azon a napon lesz szó, a „végrehajtható költségvetés” várhatóan 313 millió forint körül lesz.

A felújításnak mindenképpen időre el kell készülnie, még akkor is, ha esetleg az EU nem hagyja jóvá az infrastrukturális felújítási projekt támogatását – jelentette ki a főpolgármester. Eddig ugyanis az EU nem hozott döntést a témában, így még az is előfordulhat, hogy „az állam kénytelen lesz a zsebébe nyúlni”. Ennek ellenére elképzelhetetlennek tartja a felújítás csúszását, ez a forgatókönyv a kormány, az állam és a főváros számára is „katasztrofális kudarcot jelentene”, így akár a 3-as metrót le is kellene állítani.

A tervek szerint a metrófelújítás első ütemének 2016. november-decemberben meg kell kezdődnie és még az egy hónapos csúszás is veszélyes lehet a végső átadási határidőre nézve. A közlekedési rendszer további bővítése, a városi és elővárosi hajózás fejlesztése is napirenden volt, közvetlen uniós projektet indított el a főváros – jelentette be Tarlós. Mint mondta, ha az olimpiai játékok szervezési jogát Budapest nyeri, akkor nagy szerepet játszhatna a dunai hajózás a játékok kiszolgálásában, továbbléphetne jelenlegi funkcióján, a kisforgalmú városnézésen, a hosszútávó cél a régió közösségi közlekedési hálózatába történő integrálása lenne.

Nagy változásokat terveznek a csepeli HÉV-vel kapcsolatban is, mellyel a fő probléma, hogy nincsen közvetlen belvárosi kapcsolata és nem éri el egyik metróvonalat sem. Az elképzelések szerint a Közvágóhíd térségében összekötnék az 1-es villamos vonalával, a Boráros téren a nagykörúti villamosokkal.

A 65 éven felüliek díjmentességéről is beszélt, hangsúlyozta, nem az a célja, hogy megszüntessék a díjmentességet, viszont valamit kezdeni kell azzal a hatalmas veszteséggel, amit ez az előjog termel. A BKK kimutatása szerint 350 ezer embert érint a kérdés, ez 8 milliárd 71 millió forint veszteséget jelent a fővárosnak.

A BKK „szétdarabolásáról” csak annyit mondott, a cég az eredetileg neki szánt feladatokat fogja ellátni, a közlekedésszervezés és a közlekedési projektek menedzselése marad ezentúl is a szervezetnél.