Takarékossági okokból hagyták a garázsban a klímás buszokat

Fotó: MTI / Máthé Zoltán

-

Ma még hőségriadó van, délutánra 38-39 fokot is jósolnak. Holnap estére viszont jön a lehűlés. Ehhez képest a BKK vezetése még csak most kezdeményezi, hogy a költségtakarékossági okokból nem használt klímás buszokat legalább a kánikula idejére forgalomba helyezzék.


Az Index értesült arról, hogy a BKK alvállalkozójának a telephelyén több tucat klímás busz áll a garázsban, használaton kívül helyezve. Az év elején ugyanis költségtakarékossági okokból olyan döntés született, hogy a VT-Arriva buszainak egy részét (60-70 járművet) a BKK nem veszi idén igénybe, hanem a BKV olcsóbb üzemeltetésű, de régebbi buszai járnak helyettük. A BKK vezetése tisztában volt azzal, hogy ez ront a szolgáltatás minőségén, de így több tízmillió forint megtakarítással számolhattak éves szinten.


A lap információi szerint azonban mostanra a BKK vezetése is megelégelte, hogy hőségriadó idején is a telephelyen álljanak a buszok, és Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója tárgyalást kezdeményezett a VT-Arriva vezetőségével arról, hogy a kánikula idejére hogyan lehetne mégis forgalomba állítani a talonba tett járműveket. Igaz, jó lett volna, ha ezt a problémát hamarabb megoldják: az elkövetkező napokban 30 fok alá hűlhet a levegő.


Egy átlagos hétköznap mintegy 1300 busz közlekedik Budapesten, ebből a 780-800 alacsonypadlós, klímával felszerelt. Az alacsonypadlós járművek felét a BKV buszai teszik ki, a másik felét az alvállalkozók adják, azaz mintegy 500 kevésbé korszerű, BKV-s busz jár a kánikulában, zömük régi Ikarus. Ez utóbbiakból lehetne a frekventáltabb járatokon 60-70, más becslések szerint mintegy 100 buszt légkondicionált járműre cserélni – részletezi a lap.