Sztrájkra buzdít a pedagógustiltakozások kirobbantója

Fotó: MTI / Vajda János

-


Harmadszor is nyílt levelet adott ki a miskolci Herman Ottó Gimnázium, az iskola első levele év elején indította el a pedagógustiltakozást.

A szerdán kiadott levélben arról írnak, fél évvel ezelőtt elégedetlenségüknek azért adtak hangot, mert “nem nézhették tétlenül az oktatási rendszer egészének, munka hatékonyságának romlását”.

Elégedetlenségük abból fakadt, hogy az adminisztrációs terhek elvették az időt a tanulókért végzett munkától, igazságtalannak érezték az életpályamodell bevezetését, rengeteg értelmetlen feladat jelent meg, romlott az iskolaépületek állaga.

Az iskola szerint a nyílt levelük hatására megmozdult az állóvíz, ennek ellenére az oktatási vezetők nem ültek le velük tárgyalni, ezért utcai demonstrációkra volt szükség. “Tudtuk, hogy a demonstrációk akár politikai töltést is kaphatnak, várható volt, hogy lesznek szónoki túlkapások, de sajnos ezek is kellettek ahhoz, hogy a probléma súlyosságát megértse a társadalom” - írták.

Szerintük a kormány a további demonstrációk elkerülése érdekében, a közhangulat csillapítására szervezte meg a Köznevelési Kerekasztalt, de továbbra sem álltak szóba közvetlenül a szakma képviselőivel.

A Herman Ottó Gimnázium a kerekasztal tárgyalások mellett rész vesz a tüntetésekben is, mert meggyőződésük, hogy társadalmi nyomás nélkül a kormányzat csak kisebb mértékű átalakításra vállalkozna vagy egyáltalán nem foglalkozna a problémákkal, írták. A tárgyalásokról azt írják a folyamat nagyon-nagyon lassú.

Szerintünk ha felhagynának mindenféle akcióval, nem fognak bekövetkezni a rendszert érintő változások. “Így aztán nem marad más, mint sztrájkolunk és demonstrálunk, ha kell, és arra kérjük mindazokat, akik bíznak bennünk, hogy ne adják fel, tartsanak velünk: teremtsünk együtt kedvezőbb feltételeket gyermekeink számára!” - közölték.