Soha nem volt még ennyire szórakoztató lövöldözni

Forrás: Superhot / VS.hu

-

Ki akar inkább lenni? Neo a Mátrixtól, John Preston az Equilibriumból vagy a Guy Ritchie által félelmetes harcossá formált Sherlock Holmes? Mindegyikre van lehetőség egy új lövöldözős játékban.


2013 óta húzta a játékosok agyát egy kis lengyel fejlesztőstúdió. Három éve mutattak be egy vázlatot egy lövöldözős videojátékról, amelyben csak akkor mozog az idő, ha a játékos cselekszik. Ha csak egy helyben áll, akkor a golyók megfagynak a levegőben, a szétlőtt tárgyak darabjai pedig úgy függnek, mintha damillal akasztották volna őket egyesével fel. Az emberek imádták az ötletet, a csapat 250 ezer dollárt kalapozott össze Kickstarteren, és kezdetét vette a várakozás. Ami egészen eddig a hétig tartott, végre megjelent a Superhot.

A játék valami nagyon izgalmas dolgot csinál az idővel, még annál is izgalmasabbat, mint amit ígért. Nem állítja meg, ezért a játékosnak nem áll a rendelkezésére a világ minden ideje, hogy kitalálja, hogyan táncolhat el a golyók elől. Akármit tesz is, csigalassúsággal kúsznak felé a lövedékek. Tízet-húszat ki lehet így cselezni aztán persze meghalunk egy idő után, mert minden irányba nem lehet figyelni. És jön újra a pálya, új vörös fickók, új szétdobálható kávés poharak és monitorok.


Nagyon sok idő van gondolkodni, de ennek ellenére pörgős a játék


Normális sebességen lejátszva ugyan eszeveszett csapkodás és lövöldözés, amit csinálunk, a Superhot tempójában viszont jól kiszámolt táncnak tűnik az egész. Olyasminek, mint a Guy Ritchie-féle Sherlock Holmes-film nagy pofozkodása (a lenti videón 1:30-nál kezdődik a jelenet):



Az időlassítós trükk mellett egy dolog teszi érdekessé a játékot: a fegyvereket nem lehet újratölteni. A pisztoly hat lövés után üresen kattan, a sörétesből kettőt lehet lőni, a géppuska három vagy talán négy sorozat után hallgat el. Az egyetlen tartós darab a katana, amivel még a felénk tartó golyókat is ketté lehet vágni a levegőben. De az sem életbiztosítás, karddal menni egy lövöldözésre mókás, de rossz stratégia. Szerencsére jön elég ellenfél ahhoz, hogy fegyverekből ne legyen hiány. Csak meg kell őket győzni arról, hogy nem ragaszkodnak a puskájukhoz.


Az ember egyik legjobb barátja a katana, lehet vele például golyót szeletelni


A játék lényegében ennyi. Van egy maximum kétórás történetmesélős része, amelyet inkább egy hosszúra nyúlt bemutató módként lehet értelmezni. A Superhot elmeséli, hogy kik vagyunk mi, fekete emberek, akik a piros figurákat gyilkoljuk a játékban, szolgáltat némi magyarázatot a játék indítására használt Norton Commander-szerű felületre, majd szabadon enged minket.



A tulajdonképpeni tartalom nem a Mátrixot idéző történet, hanem a különböző kihívások. Végig lehet játszani a nagyrészt már megismert pályákat egy szál katanával, megállíthatatlanul újratermelődő ellenségekkel, fegyvertelen, viszont halálosat ütő kommandósként. Még olyan játékmód is van, amelyben tényleg teljesen megáll az idő, ha nem mozog a harcosunk. Az pedig a tervezés csodája, hogy ezek az apró változtatások tényleg órákkal meghosszabbítják a Superhotot. Tudják, hány stratégiát lehet bevetni egy iroda vagy egy porta szétlövésére? Közel végtelent!


Endless játékmódban végtelen mennyiségű vörös figurát hentelhetünk le


Azt, hogy a Superhot jó vétel-e, most az dönti el, hogy milyen játékosok. Ha csak akkor elégedettek, ha minden plecsnit megszereztek, az összes toplistán fent van a nevük, a nyitóképernyő pedig azt írja, hogy 100 százalék, a játék kész van, akkor a mostani 23 eurós áron is megéri megvenni a játékot. Helyenként dühíteni fogja, más pályákra csak azért megy vissza, hogy még elegánsabb, még John Woo-sabb megoldást megoldásokat találjon, és feltöltse a játékkal egyszerre elindított, kicsit még félkész Killstagram videómegosztóra.


Ha jól csinálja, nagyjából így érzi majd magát

via GIPHY


Ha nem maximalista, akkor a sztori elfogyta után lehet, hogy szívni fogja a fogát. Inkább várjon addig, amíg vagy meg lehet venni egy kellemes ötvenszázalékos akcióban, vagy kinyitják annyira a játékot, hogy lehessen hozzá pluszküldetéseket letölteni. A Superhot időlassítós mechanikája a legizgalmasabb dolog az utóbbi évekből, ami a lövöldözős játékokkal történt. (Hasonló, de nem ilyen élmény volt a Max Payne-széria.) Szóval csak tartalmat kell a játékba lapátolni, hogy jó legyen.