Sofőr is ül az önjáró taxiban

Forrás: nuTonomy

-

Már élesben is tesztelik az automata taxikat. A 6 autóból álló flottát meghívóval lehet kipróbálni Szingapúrban.


A nuTonomy start-up szerint a nagyközönség néhány szerencsés tagja az okostelefonját használva ingyen próbálhatja ki a csütörtökön munkába állt, sofőr nélküli taxikat Szingapúrban. Az autó- és technológiai iparban jelenleg számos önműködő jármű éles tesztelése folyik a Google-tól kezdve a Volvo vezető nélküli autóiig, ám a nuTonomy az első, amely egy hat autóból álló flottát állított szolgálatba.

A cég tervei szerint az év végére már tucatnyi, 2018-ra pedig egy teljes flottányi automata taxi fog furikázni a városállamban. A vállalat szerint a vezető nélküli taxikkal a jelenlegi 900 ezerről 300 ezerre lehetne csökkenteni a szingapúri utakon közlekedő autók számát. A nuTonomy szerint a modellt idővel a világ más részein is meg lehet honosítani.

Az önjáró taxik jelenleg csupán Szingapúr egy 6,5 négyzetkilométeres üzleti és lakónegyedében működnek és csak bizonyos helyeken tudnak megállni. Az utasok a nuTonomy által kiküldött meghívóval tudják használni az autókat. A cég szerint már több tucatnyian feliratkoztak és néhány hónapon belül több ezerre akarják duzzasztani a felhasználók számát.

Az autókban jelenleg még van sofőr, hogy szükség esetén átvegye az irányítást a jármű felett, továbbá egy mérnök is figyeli a fedélzeti számítógép működését.


Mások is sietnek

A nuTonomy vezérigazgatója, Karl Iagnemma szerint a tesztidőszaknak nincs előre meghatározott időbeli kerete. Az utasoknak idővel fizetniük kell a szolgáltatásért, és a megállóhelyek számát is növelni fogják.

A cég később más ázsiai városokban, az Egyesült Államokban és Európában is szeretne hasonló taxiszolgáltatásokat tesztelni.

A nuTonomy néhány héttel előzte meg az Ubert, amely Pittsburghban készül elindítani a vezető nélküli fuvarszolgáltatást. A Volvo AB a múlt héten jelentett be, hogy 300 millió dolláros együttműködésre lépett az Uberrel vezető nélküli járművek fejlesztésére.

Az izraeli Mobileye NV járműelektronikai szoftverfejlesztő vállalat és a Delphi Automotive Plc közös vezető nélküli autója a tervek szerint 2019-re válik sorozatgyártásra éretté. A Ford Motor Co. pedig 2021-re tervezi forgalomba bocsátani saját önállóan navigáló autóját.