Rosberg végleg lenyomja a jóllakott Hamiltont?

Fotó: PRESSE SPORTS / PREVOST JEROME

-

Nico Rosberg zsinórban hat futamot nyert meg, és tetemes előnnyel vezet Lewis Hamilton előtt a Forma–1-es vébén. Bár még 18 futam van a szezonból, de még senki nem úszta meg vébécím nélkül, aki megnyerte az idény első három versenyét. Beérett a német pilóta ötéves munkája?


Tavaly még Hamiltont ünnepelték


Tavaly november elsején kezdődött Nico Rosberg zseniális sorozata, amikor megnyerte a Mexikói Nagydíjat, majd a szezon utolsó két futamán, Brazíliában és Abu-Dzabiban is győzni tudott. Mexikóba már úgy érkezett a mezőny, hogy matematikailag is eldőlt a világbajnokság, ezért sokan úgy gondolták, hogy Lewis Hamilton amolyan könyöradományként átengedte csapattársának az utolsó három versenyt. A brit pilóta kis túlzással ekkor már minden mással foglalkozott, csak a versenyzéssel nem, kiélvezte, hogy harmadszor is világbajnok lett, beérve ezzel példaképét, Ayrton Sennát.


Mexikóban kezdődött Rosberg zseniális sorozata


A közvélemény nagy része elhitte, hogy Rosberg csak annak köszönhette a győzelmeket, hogy Hamilton kiengedett, és a 2016-os vébén ismét „helyreáll a rend”. Így is állt a dolog a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, a címvédő megnyerte az első három szabadedzést, majd a pole-pozíciót is megszerezte az időmérőn. A rajtnál azonban elaludt, Rosberg jobban koncentrált, és magabiztosan nyerte meg a melbourne-i futamot Hamilton előtt.


Az ausztrál dobogón még nem gondolta Hamilton, hogy a következő két futamot is csapattársa nyeri


Bahreinben Rosberg már mind a három szabadedzésen megverte csapattársát, de az időmérőn ismét Hamilton volt a gyorsabb. Megismétlődött azonban az, ami Ausztráliában történt, a német ismét jobban ott volt fejben a rajtnál, simán nyerte a futamot, Hamilton harmadikként zárt, 30 másodpercre Rosbergtől.


A bahreini dobogón már nem volt őszinte Hamilton mosolya


Kínába érve hamar kiderült, hogy Hamilton autójában váltót kell cserélni, így öthelyes rajtbüntetést kap. Rosberg mindhárom szabadedzésen gyorsabb volt csapattársánál, akinek technikai gondjai is adódtak az időmérőn, ezért az utolsó helyről vághatott neki a sanghaji futamnak. Ráadásul rögtön a rajtnál leszakadt az első szárnya egy ütközés után, összesen ötször jött ki a bokszba.

Bár 15 helyet javítva hetedik lett, és ebbe kapaszkodhatna is, de dramaturgiailag nem igazán jött jól, hogy ahelyett, hogy a dobogóért ment volna, a végén Ricciardo és Räikkönen is állva hagyta, ő pedig körökön keresztül képtelen volt megelőzni a jóval gyengébb autóval versenyző Massát.


Komolyan megsérült Hamilton autója Kínában


„Rengeteg gondom volt, néhány aerodinamikai alkatrész és a felfüggesztés is megsérült, úgy viselkedett alattam az autó, mint egy baldachinos ágy” – vont fura párhuzamot Hamilton a futam után.

„Most a bokszban ünnepelünk egyet, de utána repülök haza, alig várom, hogy lássam a családomat” – ezt már Rosberg mondta a kínai dobogón.


Rosberget ünneplik:


A német versenyző visszafogott, mindent a munkának alárendelő életstílusa és mindennél magasabbra szökő győzni akarása az idei szezonra hozhat eredményt. A Mercedesnél 2010 óta dolgozik a projekten, amelynek nem titkolt célja, hogy egyszer világbajnok legyen. Csapattársnak 2013-ban kapta meg Hamiltont, akit eddig nem tudott legyőzni, az idei lehet az első év, amikor valós esélye nyílik rá.

Kérdés, hogy milyen gyorsan evickél majd ki az elkerülhetetlen hullámvölgyből. Amikor ő ront el a pole-pozícióból indulva két rajtot is, amikor az ő autójában kell váltót cserélni, vagy neki kell technikai gondok miatt az utolsó helyről rajtolnia, esetleg az ő autója viselkedik baldachinos ágyként. Korábban rendre összeomlott a sikertelenség terhe alatt, ám 30 évesen, megfelelő tapasztalattal a háta mögött, felelős családapaként talán az idén könnyebben fel tudja majd dolgozni a kudarcokat is.


Gyermekével és kutyájával:


Főleg, ha olyan ütemben nyeri a versenyeket, ahogy most, és kiépít egy olyan elképesztő előnyt, amelybe simán beleférhet egy többfutamos hullámvölgy. Hamilton azt nyilatkozta az első két futam után, hogy szereti a kudarcokat, hiszen azok viszik előre az embert, abból tud tanulni, de a vizsgaidőszak alatt is előfordul, hogy a sok tanulás kontraproduktívvá válik, és többet ér, ha inkább szórakozunk helyette egyet.

Hamilton is így van ezzel, a két évad között igazi playboyéletet élt, partiról partira járt, gyönyörű nőkkel vette magát körül, és bárhova utazik a Forma–1-gyel, igyekszik a futam helyszínein megtalálni a kikapcsolódási lehetőségeket. Az idén az Ausztrál Nagydíj után átruccant Új-Zélandra, hogy a felhők fölött golfozzon:



Bahreinben kipróbálta a helyi szabadesés-szimulátort:



Kínában pedig ellátogatott a Nagy Falhoz:



Hamilton tehát nagy kanállal falja az életet, üde színfoltja lett a Forma–1-nek. Régóta várt a szurkolók egy része egy igazi egyéniségre, aki amellett, hogy bitang gyors, nem a megszokott közhelyeket nyilatkozza, és érdekes a pályán kívüli élete is.


A britnek tavaly bejött ez az életvitel, ő maga is azt nyilatkozta, hogy a McLarennél túlságosan beszabályozták, ezért nem tudott jól teljesíteni – kérdés, hogy a Mercedesnél milyen hosszúra engedik a futópórázt. Gondolunk itt például arra, hogy amíg ő a múlt héten átruccant New Yorkba, hogy szétnézzen egy kicsit a városban...



... addig Rosberg a Mercedes főhadiszállásán dolgozott a mérnökökkel az új fékeken:



Persze minden idők leghosszabb, 21 futamos világbajnokságából még mindig van 18 verseny, de Rosberg 36 pontos előnye tetemesnek mondható. A statisztika is a német mellett szól, ugyanis Kínában zsinórban a hatodik futamát nyerte meg Nico Rosberg, erre csak Alberto Ascari, Michael Schumacher és Sebastian Vettel volt képes – mindannyian többszörös világbajnokok.



Az idén mind a három versenyen Rosberg győzött, olyan pedig még soha nem fordult elő a Forma–1 történetében hogy megússza világbajnoki cím nélkül az évet, aki így kezdi a szezont.


Folytatás két hét múlva Szocsiban, ahol eddig két futamot rendeztek, mind a kettőt Hamilton nyerte.