Rogán tárcája másfél milliárdért kötött szerződéseket

Fotó: MTI/MTVA / Beliczay László

-

Két hónap alatt tizenkét szerződést kötött a Miniszterelnöki Kabinetiroda, főleg különböző kommunikációs feladatokra.


A Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda hétfő este közzétette, hogy a tárca novemberben és decemberben milyen szerződéseket kötött. A kormány.hu-n található táblázat (pdf) zömében olyan szerződéseket tartalmaz, amelyeket még a tárca jogelődje, a Miniszterelnökség írt alá.

Tizenkét szerződést azonban már az ősszel felálló Miniszterelnöki Kabinetiroda kötött meg, összesen 1,5 milliárd forint értékben. Ezek főleg különböző kommunikációs szerződések, mivel a Miniszterelnökségtől a Kabinetirodához került át a kormányzati kommunikációs felügyelete.

A legnagyobb összegű szerződést, 1,2 milliárd forint értékben a Network 360 Reklámügynökség Kft-vel és az Affiliate Network Kft-vel kötötték. Mindkét társaság Csetényi Csaba üzletember érdekeltségébe tartozik. A kormány még nyáron választotta ki, hogy melyik három médiaügynökséggel szerződik, ez valószínűleg a három közül az egyik szerződés.

Az újonnan kötött szerződések közül a második legnagyobb értékűt, “nemzetközi kommunikációs tevékenység támogatására” az FWD Affairs Kft-vel kötötték 14 millió forint értékben. A kommunikációs tevékenységgel foglalkozó társaság a magyarországi lakcímmel rendelkező amerikai politikai tanácsadó-jogász Patrick Egan érdekeltségébe tartozik.

A céget 2010 nyarán alapította, mely azóta évi 18 és 50 millió forint közötti éves bevételt produkált. Eganról azt írja hivatalos életrajza, hogy több mint 20 országban dolgozott politikai vezetőkkel, jelöltekkel, pártokkal Európában és a Közel-Keleten. Magyarországon szerepelt a Jobbklikk fesztiválon, Tusványoson, és moderált beszélgetést a Terror Házában is.

Egy Századvég-rendezvényen azt mondta, hogy komoly realitása van, hogy a szegények vasvillával akarják majd megváltoztatni a rendszert. Úgy fogalmazott, "versenyről van szó, amelynek megnyeréséhez a megfelelő célközönségnek, a megfelelő üzenetet kell eljuttatni. Ennek egyik részét képezheti az olyan puha erő alkalmazása, mint a kultúra vagy az oktatás. Ezeknek a területeknek a hangsúlyozásával és az elért eredmények megfelelő kommunikációjával elősegíthető egy jobb kép kialakítása Magyarországról”.